logo hd live | Pepper Grinder

😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      World's Scariest Police Chases

Worlds Scariest Police Chases

Det høres spennende ut: du er 'A Good Cop', som jakter på forbrytere gjennom de amerikanske storbyers gater. Gassen er i bunn - men den er desverre ikke alene om det.

Du kjenner sikkert til det. Man sitter trætt med fjernkontrollen i hånden og stopper på et TV-show på TV3 eller TV Norge - og undrer seg over, om folkene bak programmet gjær narr av deg - eller om det virkelig leverer livsinnhold til visse seere. Amerikas dummeste forbrytere er et av den typen, og med Worldsæs Scariest Police Chases - som er et utvalg filmede biljakter - blir et av disse TV-showene overfært til din lille grå konsoll.

Good guys bak rattet
      IdÚen er i grunnen ganske bra til et konsollspill. Spilleren er politibetjent i et utvalg politikjæretæyer, og man skal i den egenskapen innhente og anholde et utall forbrytere. Spillet utfolder seg i gatene i en ikke angitt amerikansk storby. Det er litt Manhattan Skyline, litt bratte bakker ß la San Francisco, så vi kan fæle oss helt trygge på en stemning, som er som hentet ut av en hvilken som helst amerikansk TV-krim.

I jakten på de hardkokte forbryterne har man dessuten et utvalg våpen, som strekker seg fra lette håndvåpen til granatkastere. Men tro ikke, at det er spesielt lett å sikte, enn si å treffe målet, under den hektiske kjæringen i storbyens gater.

Gameplay uten nykker
      Et kart gir overblik over de nærmeste gatene rundt kjæretæyet. Det ser litt vel firkantet og vinkelrett ut, men når man ser et kart over nettopp New York og San Francisco, så ER gatene faktisk anlagt sånn. Et Health Panel viser bilens tilstand, og det skal ikke mange påkjærsler av andre biler, lysstolper - eller butikkvinduer - til, fær bilen tar merkbar skade, for eksempel ved at den bakerste stætsfangeren henger og dingler etter bilen.

Utfordringen ligger også i å holde seg i hælene i akkurat så lang tid, at de jagede forbryterne allikevel gir opp. Dessverre begynner den neste biljakt umiddelbart etter. Ikke snakk om å få lov til å rope æDrop your weapon! Step out of the car - and hold your hands above your head!æ.

Ved tryk på L1-tasten åpner man for valg av våpen, og et trykk på R1-tasten avfyrer det aktuelle våpenet. I tillegg kommer et overskuelig antall taster til å se ut av rutene til hæyre og venstre, til å skifte mellom 3 forskjellige kameravinkler, slå sirenen av og på og så videre. I Single Player-mode skal man både styre bilen og bruke våpen, mens man med 2 spillere opplever en rimelig medrivende omgang æletæs do it to them - before they do it to usæ.

Den knappen man sliter mest på er X-tasten, som akselererer hastigheden og O-tasten, som bremser. Enkelt, men styringen er dessverre upresis i forhold til kjæringen på skjermen. Verst er det, at analog-styringen ikke virker. Det skjer i hvert fall titt og ofte, at styringen slår seg av, og så mister man totalt kontrollen over bilen. Forbryteren slipper unna - og bilen havner i et frontalt sammenstæt med den nærmeste faste gjenstanden. Det er også så politisk korrekt innrettet, at eventuelle fotgjengere i faresonen flytter seg automatisk, så man ikke risikerer å treffe uskyldige.

Politiskolen
      Worldæs Scariest Police Chases kan spilles som Quick Race eller et lengre mission-basert forlæp. Det siste betyr i og for seg bare, at man starter med å fælge en rekke treningsoppdrag på politiskolens ævelsesbaner. Til gjengjeld er det en god idÚ å gjennomfære dem, om ikke annet så for å venne seg til den nevnte ustabile styringen.

Midlene er de samme, uansett om forbryterene er fyllekjærere, narkohandlere, gisseltakere eller annet ælow life scumæ. Kæretæyene deres skal bare næytralises - les: gjæres ubrukelige til transport-formål - og hvis de motsetter seg dette, er det både tillatt og nædvendig å skyte etter dem. I senere oppdrag blir oppgavene heldigvis litt mer komplekse, selv om mange gjentagelser reduserer holdbarheten - og spillerens lyst til å forsette.

Nå betrakter jeg meg selv som et fredelig menneske - og mitt forhold til politiet omfatter at jeg nylig har fått nytt pass - og så var det visst noe med å kjære uten sykkellys for noen år siden. Så det ligger litt uten for min fatteevne, at politimyndigheter kan oppfære seg sånn. Men jeg må innræmme, at det har vært en bra omgang arcade-underholdning - selv om grunnidÚen fortsatt er ytterst spinkel.

Grafikk og lyd til stryk-karakter
      Dessverre blir ikke grunnidÚen fulgt opp av de nædvendige visuelle virkemidlene. I virkelighetens verden er en amerikansk storby et enormt virvar av gater og hus, som strekker seg fra den ytterste fattigdom til nærmest grotesk rikdom. I spillet er gatebildet utrolig ensformig, med et begrenset antall områder, som er tegnet med et utilgivelig lite antall polygoner - i et tempo, som til tider forvirrer vår mann bak rattet, mer enn nædvendig.

Man kjærer i full fart gjennom en gate - og legger an til å svinge. Den grå tingen foran deg - som man trodde var en betongvegg - endrer plutselig karakter og blir til en bratt vei. Selv om man bare lå en 50 - 60 meter bak forbryterne, kunne man med andre ord hverken se bilen deres eller den gaten de hadde kjært opp.

I tillegg kommer et lydbilde med et sterkt begrænset antall variasjoner. Uansett hvilken bil man kjærer i, er motorlyden den samme, hjulspinn hæres likt ut, kollisjoner det samme, uansett om man kjærer på biler, hus eller lyktestolper - og det er selvfælgelig også bare en sirene. Til gjengjeld har man leid inn John Bunnell, som som sheriff legger stemme til den TV-serien, til å tilfæye Worldæs Scariest Police Chases den samme stemningen av autentisk politiarbeid. Det er tilsynelatende ingen grenser for de dramatiske hæydene, han er i stand til få æye på - men når alt kommer til alt, så ender praten hans opp med å være ufrivillig komisk - og svært forstyrrende for en forævrig spinkelt utfært, men opprinnelig OK original spill-idÚ.

5 / 10
      +
      Ikke noe er som et spill, hvor man kan grisekjøre uten å få virkelige bulker.
      -
      Analog styring blir slått av på vilkårlige tidspunkter. Den tilfeldige pågripelsen av forbryterne etterlater spilleren desorientert.

0
      Worlds Scariest Police ChasesScore

Worlds Scariest Police Chases

ANMELDELSE. Skrevet av Carsten Skov Teisen

0
      Worlds Scariest Police Chases Movie

Worlds Scariest Police Chases Movie

NYHET. Skrevet av Jacob H. Nielsen

Skal man være redd for politiet, når de flekker avgårde med 200 kilometer i timer gjennom gatene og over fortauet? Ja, hvis det er deg de jakter på. Døm selv etter at du har sett filmen som vi akkurat har lastet opp.