Norsk
Gamereactor
artikler
Command & Conquer

Vi snakker med Bioware

Gamereactor har snakket med Biowares strategilegende, Jon Van Caneghem, om det kommende Command & Conquer Generals 2...

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt
HQ

Jon Van Caneghem er en levende legende. Han er nå produsent på Generals 2, og har tidligere jobbet med blant annet Heroes of Might and Magic-serien...

Hva er ditt forhold til Command & Conquer-serien, og hva tenker Bioware om spillsererien generelt?
- Jeg er en veldig stor fan av spillserien, og vi vet selvfølgelig at Command & Conquer er en av de største og best likte spillføljetongene gjennom tidene. Vi er naturligvis veldig fornøyde med å få jobbe med et av de beste spillene i strategisjangeren.

Hva er best i Command & Conquer: Generals ifølge deg?
- Generals var jo det første spillet som ble laget i 3D, og spillet utnyttet helt klart de nye mulighetene. Generals tilførte en ny dimensjon. Det hadde pen grafikk og en vellagd asymmetrisk balanse mellom de ulike fraksjonene. Ifølge meg satte Generals en helt ny standard for hele sjangeren.

Command & Conquer
Dette er en annonse:

Hvorfor kommer ikke Generals 2 til Playstation 3 og Xbox 360?
- Ett av målene med med Generals 2 er å igjen etablere Command & Conquer som strategisjangerens absolutt fremste spillserie. For å kunne lykkes med dette, følte vi det nødvendig å vende tilbake til seriens røtter og valgte derfor å utvikle et PC-ekslusivt spill. Medarbeiderne er veldig begeistret for å kun jobbe med én plattform. Dette åpner for at vi kan utforske og polere spillets kvalitet i større grad enn hvis vi skulle utviklet flere versjoner til ulike plattformer.

Hvordan har det vært å jobbe med Frostbite 2-motoren fra svenske Dice?
- Frostbite 2 er den fremste grafikkteknologien som er å oppdrive i spillindustrien akkurat nå. Takket være dette er det masse vi kan gjøre i Generals 2 og som vi lengter etter å vise frem. Den mengden av ødeleggelser som spillet kommer til å inneholde kan vi selvfølgelig takke Frostbite 2 for. Det samme gjelder våre mellomsekvenser innad i spillet og selve detaljrikdommen i spillverdenen generelt.

Command & Conquer

Hva er den største utfordringen for et spillstudio som kaster seg ut i en sjanger dere aldri har jobbet med tidligere?

Dette er en annonse:

- Vi anser ethvert spill vi utvikler som en utfordring, og vi elsker utfordringer. Vi ønsker alltid at vårt nye spill skal være bedre enn det forrige, og akkurat nå er vi veldig fokuserte på å lage Generals 2 så bra som overhodet mulig. Vi har så klart gransket, spilt og studert våre fremste konkurrenter innen strategisjangeren, og vi vet godt innenfor hvilke områder vi må være innovative.

Hva kommer til å skille Generals 2 fra de største konkurrentene i sjangeren?
- Et av de viktigste punktene under utviklingen av dette spillet, har vært å hele tiden være bevisste på hva som gjorde de gamle Command & Conquer-spillene til klassiske strategispill. De var enkle å lære, men vanskelige å mestre. Dette ønsker vi selvfølgelig å overføre til Generals 2. Vi skal by på en spennende og engasjerende historie, nye flerspillermuligheter, god variasjon og (takket være Frostbite 2) bransjens beste grafikk.

Relaterte tekster

3
Spill Command & Conquer i nettleseren

Spill Command & Conquer i nettleseren

NYHET. Skrevet av Tor Erik Dahl

Alle dere som har blitt godt voksne husker hvor krevende Command & Conquer var da det ble sluppet. Vel, tiden har gått, og det som var avansert grafikk er i dag veldig...

3
EA avlyser nye Command & Conquer

EA avlyser nye Command & Conquer

NYHET. Skrevet av Morten Bækkelund

Etter lang utviklingstid og en omfattende testperiode kom den sjokkerende meldingen fra EA og utvikler Victory Games i går kveld. Strategispillet Command & Conquer har...

2
Command & Conquer-intervju

Command & Conquer-intervju

NYHET. Skrevet av Morten Bækkelund

Vi slo av en prat med Tim Morten fra Victory Games, for å få en oppdatering på utviklingen av det nye Command & Conquer.



Loading next content