Norsk
Gamereactor
forspill
Onrush

Vi har prøvd Onrush

Det handler ikke om å være først, det handler om adrenalinrushet.

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt
HQ
HQ

Hakk i hæl (eller hjul) på Burnout Paradise Remastered kommer et spill fra Codemasters og Deep Silver kalt Onrush, og som den kjente serien til EA er dette et spill om raske biler, krasje nevnte raske biler og utføre risikofylte oppdrag i raske biler. Gamereactor fikk muligheten til å hoppe inn i førersetet på den kommende arkadaraceren da vi var i London nylig, og etter at støvet endelig hadde lagt seg, satt vi igjen og var rimelig imponerte over hvor intens actionen i spillet faktisk ble.

Premisset dreier seg ikke like mye rundt selve racingen, som det gjør målene du må oppnå. I åpnings-tutorialen forteller en AI-stemme deg at det å havne på førsteplass ikke betyr noe, så ikke bry deg med å prøve å ligge foran alle andre. Du kommer alltid til å være omringet av en sverm med biler, uavhengig av spillmodus.

En av modusene vi fikk prøve oss på var Overdrive, som går ut på å få til så lang/så mange boosts som mulig for å skaffe poeng til laget ditt. Og hvordan gjør man det, spør du? Ved å nesten kjøre ut men redde seg inn igjen i siste liten, hoppe høyt og langt og, så klart, krasje inn i motstanderne dine. Aggresjon belønnes, det samme blir de som tar risker, og det er her Onrush virkelig skinner, for det virker alltid som man befinner seg midt oppi kaoset.
En annen modus vi fikk prøve var Countdown, og her gjelder det å sørge for at alle lagmedlemmene dine passerer målstreken slik at du får mer tid på klokka, og også her belønnes de som krasjer i motstanderne sine og får dem til å kjøre ut, samtidig som de treffer alle kontrollpunktene for laget sitt.

Dette er en annonse:
OnrushOnrushOnrush

Codemasters påpekte, før vi i det hele tatt begynte å spille, at de virkelig har gått inn for å holde tempoet høyt i hver eneste runde, og de gjør dette på en rekke forskjellige måter. For det første har de lagt til en haug med "kanonfor"-biler i spillet - svakere, AI-kontrollerte biler som er lette å mose og som gir deg ekstra boost. I tillegg sørger spillet alltid for å sende deg rett inn i midten av bilsvermen hvis du sakker for langt akterut - kombiner dette med korte lastetider når du krasjer og du er aldri ute av løpet spesielt lenge.

Så klart, et annet aspekt som holder tempoet høyt er at bilene kjører i 100 omtrent hele tiden. Helt fra begynnelsen av blir du plassert i en sverm med biler, og du får ikke et øyeblikks pause, noe som fører til mye krasjing, mye knuffing, en hel haug med hopping og et tonn med moro.

Rush-mekanikken tar alt dette og skrur bryteren hele veien opp til 11. Et meter fylles gradvis opp i løpet av en runde, og når den er full kan den aktiveres for en ekstra intens boost som lar deg smadre gjennom biler som en varm kniv gjennom smør. Det er viktig å aktivere denne evnen på riktig tidspunkt, sånn at man scorer mest mulig poeng for laget sitt.

Dette er en annonse:

Man kan velge mellom forskjellige klasser i spillet, og hver klasse kommer med sine egne styrker og svakheter. Outlaw-klassen, for eksempel, er en lett motorsykkel som stjeler boost fra motstandere når den Rusher, får Rush-poeng for å utføre triks og sjokker biler i nærheten når den lander litt hardt. Titan-klassen,derimot, er et beist av en bil som dropper blokkader når den Rusher, gjør at mostandere kjører saktere, får Rush-poeng ved å knuse motstandere og gir beskyttelse til lagmedlemmer som er i nærheten.

OnrushOnrush

Trikset her er å velge klasse ut fra lagsammensetning og modus. Titan-klassens blokkader kan være ekstra nyttige i Countdown, det samme gjelder Blade-klassen med flammesporet sitt. Men ikke stress hvis du velger feil, for etter at du har krasjet for du muligheten til å velge ny klasse.

Vi koste oss ganske godt med hvordan disse elementene fungerte sammen, de sørget for den ene intense runden etter den andre, et realt action-bonanza. Og det er jo hele poenget. Du kommer alltid til å være på utkikk etter neste boost, neste Rush, neste mulighet til å skape litt kaos på banen. Det oppfordrer til å spille litt uvørent og leve litt farlig. Man kommer garantert til å krasje, men det kommer til å være verdt det.

Vi håper at spillet kommer med litt flere klasser og baner når det lanseres for fullt, men siden dette bare er en demo av spillet har vi ganske høye forhåpninger til det ferdige produktet. Det er ikke helt det samme som Burnout, men det er definitivt i samme sjanger. Hvis du liker fart, spenning, krasjing og kaos er Onrush absolutt et spill du bør holde øye med, spesielt hvis du har et par venner du kan spille sammen med.

HQ
OnrushOnrushOnrush

Relaterte tekster

1
OnrushScore

Onrush

ANMELDELSE. Skrevet av Daniel Andersen

Daniel har spilt mange bilspill de siste årene, men å spille ett uten en mållinje å kjøre over ble en ny erfaring for den fartsglade trønderen vår.



Loading next content