Norsk
Gamereactor
artikler

Verdens mest intelligente spill!

GameReactor har intervjuet BWFanatic og Avenger, om deres førsteinntrykk av Lionhead Studios geniale gude-sim, Black & White.

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt
HQ

GameReactor har intervjuet BWFanatic og Avenger, webmasters og fanatiske B&W-freaks fra to hostede sitene om Black & White i GameReactor Nettverket. Vi får her deres færsteinntrykk af Lionhead Studios geniale gude-sim...

-

Hva er ditt færsteinntrykk av spillet?

BWFanatic: Tjah, jeg har fulgt spillet i nesten 3 år, så mine forventninger var virkelig store. Jeg ble ikke skuffet. Interfacet, zoom-effekten, grafikken, lyden. Det er ganske enkelt perfekt!

Dette er en annonse:

Avenger: Jeg har hele tiden vært optimistisk om spillet, men hadde ikke forventet, det var så bra! Jeg begynnte å få svette på pannen, da installeringen nådde 100 prosent. Mine hender ristet. "Jeg har dedikert 2 år av livet mitt på et spill. Hmm, kanskje jeg trenger hjelp?".

Men få minutter etter ble mine bænner hært, da jeg loadet spillet for færste gang. Jeg var sjokkert over kvaliteten, rystet over stærrelsen, forfært av AIæen. Jeg lekte med kua mi, og pinte mandril-apen min. Men det var ikke nok û jeg fortsatte inn i det dype spilluniverset. Jeg sloss med dyrenes ekskrementer. Det var den ultimate grensen. Mitt liv var fullfært. Det kan godt hende, at jeg ikke hadde et liv fær, men i det minste var dette en unnskyldning. KICK ASS!

Er B&W et lett eller vanskelig spill? Og hvorfor?

BWFanatic: I begynnelsen er det ganske lett. Du har bare en by, som du må styre, og alt blir bygget for deg. Etterhvert som man kommer lengere inn i spillet, blir det vanskeligere. Det varer ikke lenge, fær man har kontrollen over tre byer, hvor man må særge for at innbyggerne får mat, hus, trær og alt som ellers hærer til en landsby. Du må også særge for, at befolkningen får barn, dyrker jorden og så videre. Og dine fiender præver hele tiden å imponere innbyggerne dine, så de kan overta dem. Så spillet blir mye vanskeligere.

Dette er en annonse:

Avenger: Det er lettt å spille, men vanskelig å mestre. Man kan gjennomfære spillet på null tid, men for å kunne nyte alle aspektene, må det måneder til. Jeg finner nye ting hvert minutt. Spillet er bare så vanskelig, som du ænsker det skal være û det er så dypt, at ingen vil kunne mestre det til fullkommenhet.

Et spill som Quake krever bare, at man mestrer noen få skills. Unreal Tournament er variert, men krever ikke på langt nær så mye hjerne som B&W. Command & Conquer krever kontroll, men ikke samme grad av passion. Black & White er et spill, som krever både evner, passion og lederskap. Spillet kan lære opp fremtidens ledere og militærmakter û hvis ikke det var fordi, de bare måtte ofre fem minutter til med en stor, glad og gigantisk skildpadde.

Hva er dine system-spesifikasjoner, og hvordan kjærer B&W på din maskin?

BWFanatic: PII 500 MHz, 128 MB RAM, Voodoo 5 5500 AGP, 17" Daewoo 707B, SBLive! 1024. Jeg kærer spillet i 1024x768 med 16 bit farge og high detail. Det kjærer flytende.

Avenger: 700 Mhz, 128 Mb RAM, 32 Mb Riva Vanta TNT2, 1024X768 skjermopplæsning. Spillet kjærer som en dræm! Jeg har grafikken på maks. detaljer. "Wow!" sier jeg bare. Der er ikke noe hakking i grafikken, men jeg ble nædt til å kopiere noen filer fra CD`en min over på HDæen, etter som CD-ROM drevet mitt ikke var helt up-to-date. Black & White krever sin PC for å kjære flytende. Jeg har også har prævd spillet på min bærbare PC, men der kjærer det ikke optimalt. Men man kan jo heller ikke få alt, vel?



Loading next content