Norsk
Gamereactor
nyheter
Overkill's The Walking Dead

Tidligere Starbreeze CEO klandrer utviklerne for Walking Dead-flopp

Bo Andersson sa at folk ikke hadde brydd seg nok i sin siste epost til ansatte i Starbreeze.

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt
HQ

Til tross for at det kunne smykke seg med The Walking Dead-franchisens navn, greide ikke Overkill sitt spill satt til samme univers helt å levere den kvaliteten man forbinder med navnet da det ble lansert i november i fjor. Mottakelsen var heller lunken, og de som hadde sett for seg et Payday 2-lignende skytespill ble svært skuffet. Som resultat valgte Starbreeze å omstrukturere selskapet sitt noe som førte til at CEO Bo Andersson måtte tre av.

Siden da har en ny rapport, som gir oss et innblikk i Starbreeze sine problemer, dukket opp. Rapporten inneholder blant annet den siste eposten Andersson sendte til sine ansatte før han forlot selskapet. I eposten forklarer han hva han mener er grunnen til at spillet deres gjorde det dårlig:

"Personally though I lost all my money, my family in divorce and my kids custody through the toil over the last 2-3 years working 100 hour weeks for Starbreeze and keeping you devs paid and in the game. With less and less developers willing to put in the extra care in a product it clearly limits the possible result of enough quality in time. This is a new era and I did not leave the old one and adapt in time - my fault. Its ok - its new times."

Andersson legger også til at Payday 3 var hans "dream project", men at han visste at han etterlot det i kompetente hender. Til tross for avsnittet ovenfor hadde han også mye pent å si om kollegaene sine, ikke at det veier opp for det han hadde å si om The Walking Dead.

Fungerende CEO Mikael Nermark hadde følgende å si om The Walking Dead:

"On OTWD; the core team, producers and others, worked hard and often late during the last year of production. Our goal was not to have a mandatory crunch, but when needed, specific people were asked, if they were willing and able, to finalise a feature or commit on a strictly situational level. To be absolutely clear - the whole team has a very high work ethic and we all worked hard together."

"I personally greatly appreciate and respect all the hard work all of our employees have put into all of our projects. We will work diligently at making sure everyone is given room to create great games according to their expertise - with clear goals set on an individual level aligned with our future overall strategy."

Konsollutgavene har spillet har blitt utsatt nok en gang, så det er ingen tvil om at Starbreeze går gjennom en tøff periode akkurat nå.

Har du prøvd Overkill's The Walking Dead? Synes du det er riktig av Andersson å skylde på utviklerne?

Overkill's The Walking Dead

Relaterte tekster



Loading next content