LIVE
HQ
logo hd live | Pepper Grinder
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Norsk
      Gamereactor
      nyheter

      Tidligere Mass Effect-designer: EA bryr seg kun om penger

      "De bryr seg bare om hva spillere er villige til å betale for."

      Abonner på vårt nyhetsbrev her!

      * Påkrevd felt
      HQ

      Helt sidenEA la ned Visceral Games for en uke siden har det vært mye opphetet debatt rundt saken. Ifølge VG247 har nå Bioware-veteran Manveer Heir, som har jobbet med blant annet Mass Effect 3 og Andromeda, delt noen oppriktige meninger om EA på Waypoint-podcasten.

      "They are generally pushing for more open-world games. And the reason is you can monetise them better," sa han.

      "Why do you care about that at EA? The reason you care about that is because microtransactions: buying card packs in the Mass Effect games, the multiplayer. It's the same reason we added card packs to Mass Effect 3: how do you get people to keep coming back to a thing instead of 'just' playing for 60 to 100 hours?"

      Videre sier han at
      "publishers in general only care about the highest return on investment," noe som ikke gir mye rom for mindre, enspillerspill. Heir sier at det betyr at "they don't actually care about what the players want, they care about what the players will pay for."

      Mikrotransaksjoner er helt klart en stor del av dette, og fordi de hadde så stor suksess med det i ME3, bestemte EA seg for å ha lignende funksjoner i fremtidige spill som Andromeda og Dragon Age Inquisition.

      "I've seen people literally spend $15,000 on Mass Effect multiplayer cards," sa Heir.

      Er du enig med Heir?

      HQ
      Tidligere Mass Effect-designer: EA bryr seg kun om penger
      Matt Rhodes

      Thanks, .



      Loading next content