The Italian Job

The Italian Job: L. A. Heist

Spill som bygger på filmer har blitt en gjenganger og det kom ikke akkurat som noen bombe at det ble laget et spill basert på filmen The Italian Job.

Spill som bygger på filmer har blitt en gjenganger og det kom ikke akkurat som noen bombe at det ble laget et spill basert på filmen The Italian Job. Av alle spill som er basert på filmer er det kanskje ikke så mange som egentlig fungerer så bra og The Italian Job er ikke noe unntak. Spillet er så lite gjennomført at man faktisk kan spørre seg selv om det ble sluppet halvveis i utviklingen bare for å prøve å skvise ut litt ekstra spenn fra de som syntes filmen var ok. Det er faktisk ikke noe med dette spillet som gjør det verd å spille i mer enn et par timer, og bare det er faktisk litt i overkant av hva som er moro.

Spillet består av 5 forskjellige moduser: story mode, circuit racing, stunt driving, time trial og free roam. Dette kan kanskje høres mye ut og at spillet sikkert har noe å overaske med, men det tar ikke lange stunden før man finner ut at lite av dette faktisk er særlig spennende. I story mode er poenget å gjennomføre noen oppdrag som stort sett består av å komme seg fra punkt A til B på kortest mulig tid. I nesten alle oppdragen skal man kjøre med MINI Cooper å prøve å finne den korteste ruta til målet som er angitt på en radar oppe i venstre hjørne av skjermen. Dersom tiden løper ut må man starte oppdraget på nytt. Stort sett alle oppdragene er relativt enkle og det er heller ikke så mange av dem så det tar ikke lang stund å fullføre spillet hvis man i det hele tatt gidder. Det er stort sett det som kan bli sagt om story mode, det er lett, ganske kjedelig og ensformig. En annen spillemodus er circuit racing. Her er poenget å kjøre gjennom en rute i byen å rett og slett prøve å komme i mål først, helt sykt! Stunt Driving er kanskje den modusen som er mest interessant (da med tanke på at men har lite å finne på). Her er det fire forskjellige hinderløyper som skal fullføres og det handler om å ikke falle ned fra rampene, så her er det viktig å ha fokus på hva man driver med. Den siste spillmodusen er free roam. Dette er for de som liker å kjøre rundt i byene uten noe mål og mening. Kanskje ikke så utrolig spennende siden byene er ganske små og det eneste man kan forvente seg å støte på er et par biler her og der.

Spillet kan heller ikke lokke med særlig pen grafikk. Selv om det ikke er det peneste av grafikk i dette spillet er det heller ikke det verste som finnes, men som sagt hva skal man egentlig forvente av et spill som er bare halvveis fullført. En ting skal spillet ha skryt for, det har god flyt og det går ganske raskt. Noe av det verste med spillet er at det føles så overfladisk. Det er ingen mennesker i gatene, lite biler og det er ikke mulighet for å gå ut av bilen selv. Det er liksom bare store, firkantete hus man suser forbi uten spor av detaljer som kunne ha gjort det litt mer virkelighetstro. Bilene er velgjorte, men uansett hvor hardt man krasjer skjer det ingenting med bilene. Musikken og lydeffektene er sånn passe. Man blir ikke sittende med spillet lenge nok til at lyden blir irriterende uansett, det skal være sikkert. The Italian job er et spill som absolutt kunne ha blitt et helt greit hvis det hadde blitt "fullført", men siden mange produsenter kun tenker på penger og ikke hva folk synes er gøy å spillet er dett resultatet. Vi får bare krysse fingrene å håpe at ikke alle de som faktisk gjør en innsats og lager kvalitetsspill i dag hiver seg på denne dårlige trenden. Når dette er sagt vil det være opp til den enkelte å finne ut om dette er verdt pengene, men den som har litt vett og lite med spenn kjøper nok ikke dette spillet. Se filmen i stedet!!

04 Gamereactor Norge
4 / 10
+