Norsk
Gamereactor
forspill
The Crew

The Crew: Wild Run

To hjul, store hjul og drag racing-hjul. Vi har fått smake litt på alle nyhetene i den store utvidelsen til Ubisofts MMO-bilspill...

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt
HQ
HQ

Selv om gleden ble noe kortvarig, hadde vi det gøy med The Crew i fjor. Vårt vanlige engasjement til å fylle garasjen med biler døde litt på grunn av manglende venner å spille det sammen med. Dette hindret oss likevel ikke fra å oppleve historiedelen, ei heller et par turer på tvers av USA i vår oppgraderte Camaro. The Crew var nemlig en god arkaderacer, og da vi satte oss ned med utvidelsen Wild Run tok det ikke lang tid før vi fant godfølelsen igjen.

Vi fikk en gjennomgang av alle nyhetene, og det hele tok en litt uventet vending. De tingen vi så minst frem til viste seg å være det som underholdt mest, og omvendt. Det som ikke underholdt var egentlig mest på grunn av haltende teknikk, ikke fordi det ikke var noe bra.

Vi tar det beste først, og det var drag racing. Mistankene våre var at dette var kortlivet moro, spesielt forbeholdt de mest motorinteresserte der ute. I stedet endte det opp som noe annet, noe veldig fornøyelig. Korte løp mot venner skapte mange underholdende situasjoner, for det legges stor vekt på riktig dekktemperatur, akselerering fra start og girbytte underveis. Det er snakk om marginer, og når som helst kan en av dine konkurrenter (eller deg selv) plutselig spinne avgårde ut av banen.

Dette er en annonse:
HQ

Monster trucks var også en velkommen nyhet. Vi testet dem i på en spesialbygd bane, og vi tok triks og flipper som om vi var Tony Hawk. Vi spurte (foreslo) om det ville bli mulig å lage egne baner, og selv om utviklerne virket begeistret var det ingen som ville love noe slikt. Denne biltypen får uansett en haug med spesialbygde baner, og her vil spillere konkurrere om å sette de villeste triksene for de høyeste poengsummene.

Ellers testet vi også de nye drift-modusene hvor det handler om å sladde avsted og bygge opp poeng. Dette har aldri vært undertegnedes sterkeste side, og de nye væreffektene som kommer i Wild Run gjorde ikke saken noe enklere. Bløte og glatte svinger vitner om at det er godt laget, men vi tviler på at vannplaning blir noe problem i The Crew (i hvert fall ikke på samme måte som i Forza).

Neste nyhet på programmet var motorsykler. Ved å plassere kameraet inni hjelmen fikk vi en solid fartsfølelse, og de føltes absolutt forskjellig fra kjøretøyene med fire hjul (som forventet). I vår testrunde måtte vi i all hovedsak komme oss ned en svingete vei med politiet på hjul, så det var litt vanskelig å få noe godt inntrykk. Vi regner med å kunne si noe mer håndfast når vi får testet det mer.

Dette er en annonse:
The Crew
The CrewThe Crew

The Summit er et nytt tilskudd som skal samle spillere til ulike aktiviteter. Det er en mobil meny som flytter seg rundt på kartet for å utnytte den varierende geografien i spillverdenen. I vårt tilfelle testet vi et løp ute i Nevada-ørkenen, men hvem vet hvor det skjer noe neste gang. Det virker uansett som en bra måte å samle både enslige spillere og grupper.

Det er dessuten langt enklere å lage egne løp som du kan utfordre andre i. Nå kan du bare slippe en markør for å måle en strekning, eller kanskje du foretrekker en stuntkonkurranse? Alt er uansett mulig. Dette var også mulig før Wild Run, men nå er det vesentlig enklere - det samme gjelder å finne folk til å kjøre mot. Det er verdt å nevne at det var her vi møtte mest motstand fra teknikken, men vi kommer tilbake til det i anmeldelsen.

Det er heller ikke noe krav til å ha nådd en viss level for å kunne ta del i dette, til tross for at det er et MMO. Produsent på spillet, Stephane Jankowski sa at de ville gi noe nytt til alle, og det så fort som mulig.

Wild Run vil ha en innledning for nye spillere som tar omtrent 20-25 minutter, men deretter får du teste mye av det nye innholdet. The Summit vil nå være åpen, men resten er bundet til fremdriften i historien. Etter hvert som du jobber deg gjennom vil du stadig låse opp nyhetene for godt.

Hele spillet får dessuten en ansiktsløftning. Det så ikke så ille ut tidligere heller, men med nytt værsystem, visuelle effekter og lengre sikt, blant annet, ser det nå mye bedre ut. Vi skulle gjerne sett de to versjonene sammenlignet side om side, men det får vi ta ved en senere anleding.

Alt i alt var det et positivt inntrykk vi fikk av utvidelsen, og vi tipper at den blir kjærkommen for de som allerede har spilt The Crew siden lansering. Dessuten mistenker vi at motorsykler og monster trucks kan friste enda flere.

HQ
HQ
HQ
HQ

Relaterte tekster

7
The CrewScore

The Crew

ANMELDELSE. Skrevet av Morten Bækkelund

Ubisofts påståtte racing-MMO har rammeverket det trenger for å bli noe fenomenalt, men dessverre lever ingen av bestanddelene opp til gullet og de grønne skogene...

1
Alt om The Crew: Calling All Units

Alt om The Crew: Calling All Units

NYHET. Skrevet av Eirik Hyldbakk Furu

Den andre utvidelsen til The Crew slippes i dag, og da passer det godt å vite hva man faktisk får for pengene. Siden man nå får helt nye gameplaymekanikker med tanke på...

0
GR Live spiller The Crew: Calling All Units

GR Live spiller The Crew: Calling All Units

NYHET. Skrevet av Tor Erik Dahl

I dagens sending av Gamereactor Live skal vi ta en første kikk på Ubisofts MMO-bilspill, The Crew. I en time fra klokken 17.00 får vi et eksklusivt møte med den kommende...

2
Last ned The Crew gratis neste uke

Last ned The Crew gratis neste uke

NYHET. Skrevet av Eirik Hyldbakk Furu

Ubisoft feirer 30 år, og i den sammenheng har de delt ut gratis spill til alle som er Ubisoft Club-medlemmer. Vi har allerede fått Prince of Persia: The Sands of Time,...



Loading next content