Gamereactor Norge. Se de nyeste spilltrailerne, pluss ferske intervjuer fra de største spillmessene i verden. Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Syphon Filter 3

Syphon Filter 3

Den hemmelige agenten Gabriel Logan er tilbake og død og ødeleggelse følger i hans fotspor.

Den hemmelige agenten Gabriel Logan er tilbake og død og ødeleggelse følger i hans fotspor når han forsøker å legge lokk på Syphon Filter-afferen en gang for alle, til stor fryd for fans.

I fortidens synder finnes den fremtidige frelse. Derfor må jeg tvinge ham til å huske alle de begivenhetene som førte ham hit og ansiktene på alle dem som gikk imot ham, alle dem han drepte. Dem er det mange av. Angrer han? Nei, han angrer ingenting. De var fienden. De måtte dø. Han angrer ingenting. Ville han gjort det igjen? Ja, det ville han. Det ville vi begge to, og nå har vi muligheten.

Husker du
Hans navn er Gabe Logan. Han er hemmelig agent. Jeg stirrer på han gjennom det tykke glasset på tv’n, som skiller våre to verdner. Det er tredje gang jeg besøker Gabes verden for å hjelpe ham. Første gang var i 1999. Oppgaven var simpel. Superterroristen Erich Rhoemer hadde utviklet et nytt farlig masseødeleggelsesvåpen - et virus kalt Syphon Filter. Begge deler ble uskadeliggjort. Det trodde han ihvertfall. I 2000 dukket viruset opp igjen for å spille en altødeleggende rolle i et ondt komplott, iscensatt av folk Gabe stolte på. Komplottet ble avslørt, men det er ennå ikke slutt. Sammen med sin makker, Lian Xing og den gode Dr. Mujari, er Gabe blitt inkalt til senatshøring omkring deres rolle i Syphon Filter-afferen, hvor sterke krefter har peket ut ham til syndebukk. Han vil bli beskyldt for å ha vært en del av komplottet. Derfor må han tenke tilbake, for i hans fortids synder finnes hans fremtidige frelse.

Fortidens spøkelser
Når Gabe tenker tilbake, skjer det via flashbacks, som jeg tar del i. Det er nemlig min oppgave å styre Gabe gjennom de mange flashbackene, som etterhvert fullfører fortellingen om Syphon Filter og binder de siste løse trådene sammen. Senere skal jeg også styre Lian og Dr. Mojari rundt mens de husker. Deres minner tar dem vidt omkring fra regnvåte gater i Tokyo, gjennom London til Syd-Amerikas tykke jungel, hvor en ting alltid forfølger dem - uforutsigbarhet. Alt det de kommer i kontakt med, kan raskt komme ut av kontroll og utvikle seg i uforutsette retninger. Et snikmord i Tokyo på en ondsinnet general går galt, og snart er det Gabe som er i skuddlinjen. Slik oppleves det hele tiden skiftende tempoet i gameplayet. Det ene øyeblikket stormløper Gabe mot fiendtlige soldater med et fast grep om maskingeværets avtrekker, mens han i det neste sniker seg usett frem eller betrakter fienden gjennom kikkertsiktet på en kraftig rifle, innen han avfyrer det drepende skuddet. Uvissheten om hva som venter og de konstante temposkiftene har alltid vært drivkraften bak Gabes eventyr og det er det stadig vekk.

8 / 10
+
Enda et Syphon Filter spill i en solid serie