Norsk
Gamereactor
nyheter
Super Meat Boy Forever

Super Meat Boy Forever: "Du kan gjøre mye med to knapper"

Vi snakket med Meat Boy-skaperen Tommy Refenes på PAX East.

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt
HQ

Noen av dere husker sikkert Tommy Refenes fra Indie Game: The Movie, hvor spillet han lagde sammen med Edmund McMillen - Super Meat Boy - ble vist frem. Nå, etter å ha jobbet med Mew-Genics i noen år (som dessverre aldri ble noe av), er Refenes tilbake og det samme er Meat Boy, i form av Super Meat Boy Forever.

Vi slo av en prat med med utvikleren på PAX East, og fikk vite litt mer om oppfølgeren til et av de mest populære indiespillene noensinne.

"It's a little different because instead of just having like 600 static levels we actually generate levels," forklarte Refenes til oss i Boston. "Each level has about a hundred smaller, little Meat Boy levels in it that we mash together to make a longer, bigger level for this game because it just sorta fits the style of you're just running through and you're punching and ducking and that kind of stuff."

"In a way, it is easier to pick up and play because we've taken away the ability to like switch your directions and stuff, but it's still a very difficult game, so we got rid of the barrier of entry of dexterity and now it's just all reactionary. So you can actually do a lot with two buttons, and that's turned into quite a cool design challenge."

Super Meat Boy Forever kommer ut i enten tredje eller fjerde kvartal i år, skal vi tro Refenes. Det er i hvert fall det han satser på, og hva plattformer angår sier han: "whatever you like playing video games on, it's going to be on." Du kan se hele intervjuet i videoen nedenfor.

Gleder du deg til Super Meat Boy Forever?

HQ
Super Meat Boy ForeverSuper Meat Boy ForeverSuper Meat Boy Forever

Relaterte tekster



Loading next content