Norsk
Gamereactor
nyheter
Fishing: Barents Sea

Spillere må ta vare på miljøet i Fishing: Barents Sea

Et avansert system som befolker havet med reproduserende fisk må holdes i balanse.

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt
HQ

Industrifiske er hardt arbeid, som også krever mye planlegging og kunnskap. Det er noe Misc Games virkelig har tatt til seg i Fishing: Barents Sea. Vi slo av en prat med Gøran Myrland, som har fisking i blodet, om den kommende simulatoren.

"You fish for cod, pollack, haddock, red fish, mackerel, but we also made a really advanced system for the fishes. So you have mom and dad fishes, they have breeding age, they move around the map based on the termperature in the water. In the wintertime they like to go deeper, to keep the optimal temperature. Some fishes move out of the map and back into it, in the summer they go further south and come back in the winter."

"We have populated the sea with 5 million fishes and they reproduce themselves so when the player is fishing he also has to take care of the habitat to keep them healthy. Because if you do overfishing, it will be empty in the sea eventually."

Dette høres jo ut som et utrolig spennende konsept, og jeg ser for meg at dette er en type simulator som kunne vært veldig aktuell i undervisningsøyemed. Hva tror du? Har du noen gang drømt om å leve livet som fisker?

HQ
Fishing: Barents Sea

Relaterte tekster



Loading next content