Norsk
Gamereactor
anmeldelser
Spikeout: Battle Street

Spikeout: Battle Street

Det er svært lite som stemmer i Spikeout, så vi råder deg til å styre unna. Sten Christian forteller deg hvorfor innenfor.

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt

Ok, først og fremst så kunne denne anmeldelsen ha blitt skrevet på 10 sekunder og inneholdt maks to setninger, for det er så å si alt spillet har å by på. Spillet som er sluppet på Xbox nå nylig skal være et fightingspill som lar deg spille fritt i en 3D verden, og 3D er jo fint, hvis det er gjort skikkelig. Spikeout inneholder en grafikk som først og fremst for deg til å spørre: "er dette grunnen til at jeg kjøpte meg Xbox?".

HQ

Førsteinntrykket blir vel så å si alltid skapt ved hjelp av introen, og dette spillet er intet unntak, først er det historien: Spike som er hovedpersonen kommer hjem etter 10 års fravær, tingene har blitt annerledes og gjengen som Spike for 10 år siden var i krig med har fått mer makt. Det er enda en gang duket for en krig mellom de samme gjengene; Team Spi-ke og Team Inferno.

På disse fem linjene har jeg klart å fortelle deg selvet historien i spillet, og som du sikkert har tenkt allerede: "den er ikke all verden". Nei den er ikke det, og da er det jo opp til spillbarheten å gjøre det godt igjen, sammen med grafikken. Grafikken er vel det verste med hele spillet, alle karakterene er rett og slett firkantede! Det er riktignok 16 stk av dem, noe som gjør spillbarheten en smule bedre, men hallo!? Har dere fulgt med på utviklingen? Pong-tiden er forbi! Ok da, det er ikke så galt, men dere forstår poenget mitt.

Jeg nevnte jo at spillet inneholder en full 3D verden som du kan ta del i, her kan du knuse skilt, plukke opp ting, og bruke det som våpen. Men! Hvis denne spillverdenen skal være 100% interaktiv, er det ikke da normalt å kunne hoppe oppå en benk, blomsterbedd osv? Greit nok, det er jo småting og kanskje bagateller for noen, men for meg utgjorde det en vesentlig del fordi mye av "frihetsfølelsen" forsvant. Et spill som dette skal slippe deg løs la deg bevege deg fritt. Du skal kunne gjøre det du vil, og ikke binde deg til isolerte plasser. Det blir som å ha to spill å velge mellom i butikken isteden for hele hyllen.

Spillet inneholder faktisk en del på spillbarhetsiden, du har flerspillermodus, online-del og muligheten til å spille på lag. Utenom dette så har du standardmuligheter, som oppgraderinger, i dette tilfelle i form av tatoveringer, kostymer osv.

Dette er en annonse:

Jeg prøver å komme opp med noen andre spill i samme sjanger, men det er ikke så mange som dukker opp med en gang hvert fall. Fighting Force kom til Playstation og er et spill som jeg likte hvert fall, og går Spikedown en høy gang. Et annet som kan nevnes er kanskje det litt mer goth-inspirerte spillet Nightmare Creatures, med sin skrekk, gru og fighting. Disse to spillene hadde til sammen alt som Spikeout burde hatt.

Lyden, den er viktig, hvert fall i spill som har en god del dialoger, som Spikeout. Dialogene er forferdelige og allerede i introen så finner du også dette ut. Tror det er år og dag siden en intro har fortalt meg så mye om et spill.

Spikeout er et verdig forsøk, men beklager, dette havner ikke i min Xbox igjen. Og som sagt tidligere, jeg kunne ha skrevet denne omtalen på to setninger, og både "råttent", "kjedelig", uinteressant" og "bortkastede penger" ville blitt nevnt. Kjøp heller en brukt PSone og Fighting Force, det er mye kulere. Så ER dette grunnen til at du kjøpte deg Xbox? Svaret er et rungende NEI!

Spikeout: Battle StreetSpikeout: Battle StreetSpikeout: Battle StreetSpikeout: Battle Street
03 Gamereactor Norge
3 / 10
+
Gameplayet trekker spillet opp i fra 1 til 3
-
Kort sagt? Alt!
overall score
er vår karakter på tvers av Gamereactor-nettverket. Hva er din? Dette er gjennomsnittskarakteren i alle Gamereactor-landene

Relaterte tekster



Loading next content