I september for ett år siden kunne svenske Frictional Games slippe skrekkspillet Soma. Det ble riktig nok ikke den samme suksessen som studioets Amnesia: The Dark Descent, men utvikleren kan nå melde at spillet endelig har begynt å tjene inn penger for dem. Etter ett år har spillet solgt 450 000 eksemplarer, noe som er flere enn Amnesia: The Dark Descent klarte i sitt første år.
I samme brev forteller de at det nå jobbes med to ulike prosjekter hos studioet, og at de vil begynne utviklingen av det ene av disse denne vinteren.
I want to briefly go over where Frictional is currently at. As I said last time, our goal now is to be a two-project studio and so far it is going really well. One project, which most of the team is working on, is going to start production at end of the year and the other project is mid-way through the R&D stage. Unfortunately I cannot divulge any specific information on these two, and it will be a little while before there will be a proper announcement. However, we do have some smaller, cool stuff in store, one of each we will announced later this year. If all goes well, we should also have another thing for early next year.
Hele brevet finner du her. Har du spilt Soma, og hva syntes du i så fall?