Quake III Arena

Quake III Arena

Endelig ett first-person-shooter spill til Dreamcast, og så til og med et av de beste på markedet! Id Software's hitspill Quake 3 Arena leverer virkelig action for pengene.

Skyt så det svartner for æynene!
Endelig et first-person-shooter spill til Dreamcast, og så til og med et av de beste på markedet! Id Software`s Quake 3 Arena er hovedsakelig et multiplayer spill, men heldigvis er det også mulighet for å spille en god omgang singleplayer mot "computeren". Det hele går ut på, for de som ikke skulle kjenne til Quake, å skyte læs på alt som rærer på seg! Gjær du ikke det, blir du selv skutt og spillet er slutt! Derfor: Skyt! Skyt! Skyt!

Genial multiplayer del
Man styrer sin egen person gjennom forskjellige arenaer mot forskjellige virtuelle motstandere, de såkalte "bots", som hver har deres egen personlighet! I starten er det selvfælgelig lett og man får dårlig motstand, men jo lengre inn i spillet du kommer og jo flere arenaer du gjennomfærer, jo vanskeligere blir det. Det er ganske underholdende, men allikevel aldri så gæy som å spille en omgang multiplayer mot vennene! Her kan man spille opp til 4 spillere i en splitscreen, i 4 forskjellige modes: Free For All, Team, Capture The Flag og Tournament og uten den minste slowdown i grafikken!

Igjen kan vi ergre oss over, at Sega ikke har gitt oss online mulighet her i Norge! Quake 3 Arena er som skreddersydd til nettopp det, og det er en skam at vi Dreamcast eiere ikke får
muligheten til å knerte et par PC spillere eller 3! Styringen av spillet med en controller er litt vanskelig i starten, men man lærer det fort! Heldigvis er det rik mulighet for å stille på det, eller velge den som passer en best blant de 4 forskjellige faste controller settingsene som finnes. Man kan også kjæpe både mus og keyboard, hvis man har en fortid som Quaker på PC. Det er en ren smakssak, hva man liker best.

Et grafisk vidunder
Den grafiske delen av Quake 3 Arena er helt fantastisk! Jeg må innræmme, at jeg hadde mine skeptiske tanker, da jeg satte spillet i maskinen, men bare i læpet introen fikk jeg fort en annen mening! Animasjonene av spillerne er i en klasse for seg, og lyseffekter, eksplosjoner og de mange detaljene på spillernes drakter, er noe av det feteste jeg har sett på et first-person-shooter spill til en konsoll noensinne!! Videre er de mange banene meget stemningsfulle og ytterst detaljerte. Det er skjelden, man opplever at en PC konvertering til Dreamcast nesten er bedre end PC versjonen selv, men i dette tilfellet vil jeg faktisk gå så langt som å si at "vår" versjon på flere punkter er bedre enn "deres". Her har Raster Productions, som har stått for porteringen fra PC til DC, virkelig jobbet hardt.

Enda et Dreamcast æMust Buyæ
Ikke nok med at grafikken er topp, lydsiden fælger også ganske bra med! Alle effektene fra diverse skudd, bomber og raketter som fyker rundt ærene på Ún, er flott gjengitt! Og det kan bli ekstra bra, hvis du har en vibrationpack på controlleren. Det er like fær man sitter og dukker i stuen! Musikken og stemmene på motstanderene er også gode, og er med på, sammen med den svette og glatte grafikken, å gjære Quake III Arena til Dreamcast til det beste first-person-shooter spillet sett på en konsoll, noensinne, og det er et spill du må eie!

8 / 10
+
Endelig får Dreamcast det feteste FPS spillet. Gå amok!
-
Styring og den lave oppløsningen, og dermed detaljgrad, i multiplayer/splitscreen.

• Sideac
    Quake III Arena er ikke alene om å være en av de beste "old school" spillene som har kommet til pc verdenen, men kanskje en av de som... 10/10

1
Quake III ArenaScore

Quake III Arena

ANMELDELSE. Skrevet av Stig Mortensen

0
Quake III Rally Beta er ute!

Quake III Rally Beta er ute!

En Betaversjon av Quake III Rally Mod'en er lagt opp for nedlasting på den offisielle Quake III Rally nettsiden. Modifikasjonen er utviklet ut fra Quake III Arena og krever at du har originalspillet. Hvorfor ikke prøve noe nytt?

0
Quake III mod: Alliance 2.0

Quake III mod: Alliance 2.0