Norsk
Gamereactor
forspill
Chrome

Preview - Chrome

I jungelen av dagnes FPS titler er det viktig å skille seg ut og by på noe originalt. Har Chrome det som trengs?

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt

Den polske utvikleren Techland har jobbet lenge på deres nye FPS, kalt Chrome. Vi har mottatt en jevn flom av lekre screenies fra spillet og til tider har vi lurt om det art eller faktiske in-game screenshots vi har fått. GameReactor har nettopp mottatt en splitter ny kode av spillet og vi kan bekrefte mistanken umiddelbart - Det er in-game screens! Kort sagt ser det mer enn lekkert ut, men det har mye mer å by på enn bare pen grafikk.

HQ

I jungelen av dagnes FPS titler er det viktig å skille seg ut og by på noe originalt. Egentlig skulle Chrome vært ute i løpet av sommeren 2002, men Techland har i stedet valgt å gjøre et grundig arbeid, fremfor å slippe en tidlig kode med døgnfluepotesiale. Beta-testingen av spillet har nettopp startet og i den anledning var utviklerne greie nok til å sette sammen en egen previewkode til GameReactor, med fire brett fra spillet. Du inntar rollen som leiesoldaten Logan, en erfaren soldat som har havnet på kant med sine oppdragsgivere. Han reiser ut til det nyoppdagede solsystemet Valkyrias grenser for å fortsette sitt virke som leiesoldat, på et sted hvor alle kan kjøpes og ingen bryr seg.

Allerede i denne tidlige koden er grafikken som en trøkk 16 i mellomgulvet. Landskapene er langstrakte, detaljerte og meget livaktige, med bølgende gress, svaiende trær, og måner og planeter som gjenspeiles i vannoverflatene. Det eneste minuset er at karakterene ennå beveger seg noe unaturlig og stivt, nesten som om de var skadeskutt. Først og fremst er Chorme et taktisk FPS og du må hele tiden forholde deg til dine lagkammerater, enten "in the flesh" eller via radio. Spilleren vil også ha flere forskjellige muligheter til å gjennomføre et oppdrag. En kan f.eks angripe fra stranden, skogen eller fjellene og alle utgangspunktene vil resultere i vidt forskjellige utfall. Noe vi setter stor pris på og som selvfølgelig øker replay verdien betraktelig.

Vi har sett FPS spill med kjøretøy, store landskap og alt dette tidligere, men i tillegg til dette har Chrome en rekke spesialiteter å by på. Først og fremst har man et RPG-aktig inventory system, som lar deg styre hva slags våpen og utsyr du vil benytte deg av. Det er begrenset plass, så god planlegging er et must. Vel ute i et oppdrag kan man selvfølgelig plukke opp nye ting og våpen, ransake døde fiender og stjele det de måtte ha av interesse osv. Man kan også overrumple en fiende og stjele kjøretøyet de bruker. Chrome kan skilte med kjøretøyer for såvel land, vann og luft, og med de store avstandene i spillet er de et must. De fleste kjøretøyene er utstyrt med våpen, men skulle det skorte på ammo kan du bare meie ned fiendene med buggyen din.

En annen unik og veldig fet feature er såkalte "Implants". Oppdragene i spillet er meget varierte og til hjelp har du en rekke forskjellige implants tilgjengelig, som forbedrer og utvikler alt fra syn og styrke, til reflekser og et beskyttende skjold. Dette gjør det mulig å i stor grad skreddersy en karakter til et bestemt oppdrag. Vanvittig fett! Den koden vi har spilt mangler en del balanse og bl.a. AI’en er helt sinnsyk. Fiendene er ennå vanvittig bra organiserte og treffsikre, eller håpløst dumme. Dette vil naturligvis bli balansert, men Techland lover allikevel at det ikke vil bli noen vanlig søndagstur i skogen. Etter det vi har sett hittil kan vi bare nikke bekreftende og er allerede i gang med å forberede oss på en heftig intergalaktisk action opplevelse.

Dette er en annonse:

Kort sagt ser spillet foreløpig ut som en blanding av Halo og BF 1942, ispedd noen rollespills-aktige elementer. Dette er helt klart en FPS tittel med stort hit-potensiale og vi gleder oss til å kikke nærmere på det i tiden som kommer.

Relaterte tekster

0
ChromeScore

Chrome

ANMELDELSE. Skrevet av Johannes Hobæk

Chrome er en slags blanding av Novalogics Delta Force spill samt Halo og Deus Ex.



Loading next content