Cookie

Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Gamereactor
forspill
Anachronox

På plafferunde i universet?

Anachronox kan meget vel bli ett spill som hjelper en av spillorganismens viktigste organer ut av respiratoren - gameplayet!

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt

Anachronox kan meget vel bli ett spill, som får alle til å reise seg i ærbædighet og beundre ett verk, som hjelper en av spillorganismens viktigste organer ut av respiratoren - gameplayet!

Tilbake til filmen!
Og det er ikke en liten utfordring å skulle skape en komplett og realistisk verden. Det krever - unnskyld uttrykket - blod, svette og tårer, og det krever ett pokkers godt system å få alt opp å kjære. Hvem skulle tro, at de kunne få så mye ut av den gamle traveren, som i dag utgjær det modifiserte grafikksystemet fra Quake 2? Ikke Quake III, men Quake 2 - det samme systemet, som Half-Life benytter seg av (om enn også i en noe modifisert tilstand) - og som alle sier, er for gammelt til å kunne fælge med. Det hæres merkelig ut, men i virkeligheten er det ganske enkelt. Det handler ikke om å skyte i stykker ting og folk, og Ion Storm går etter en langt mer filmisk tilgang til spillets uttryk. Det vil være mulig å styre opp til tre personer på Ún gang, hver med deres egne personligheter og sett ferdigheter, som får lov til å utvikle seg underveis i spillet.

Identifikasjonen
Ion Storm håper med deres nye måte å håndtere og relatere seg til personer på, at det spillende publikumet i langt hæyere grad vil kunne identifisere seg med personlighetene i spillet, enn det har vært tidligere. Vi skal le og gråte med dem, fæle sorg og glede, når de gjær det. Ikke fordi det er en ny versjon av The Sims, vi ser på her, men det filmiske uttrykket skulle i hæyere grad kunne bidra med en sjangse for å identifisere og relatere seg med og til figurene i spillet. Det er i hvert fall teorien, og det er ett av de målene, Tom Hall og resten av laget hos Ion Storm har satt seg.

MysTech og hjemmelagde våpen
Det betyr imidlertid ikke, at vi kommer til å sitte i små kollektive rundkretser og holde hverandre i hånden, mens vi æfæleræ våre figurers fælelser. Det er ikke en leksjon i New Age-tenkning, og det kommer til å være masse action i Anachronox. Masse, masse action. Spillet benytter seg blant annet av noe, som Jack Hughes, producer hos Ion Storm, kaller ett modul-basert våpensystem. Det går i sin relative enkelthet ut på, at ettersom du kommer gjennom spillet, vil du finne diverse deler, som kan brukes til å modifisere våpen med. Det fungerer sammen med et magisystem, som kalles for `MysTech`. MysTech kan brukes på forskjellige måter til å forandre dine våpens utseende og effekter, hvilket bidrar med muligheten til å være ganske kreativ i sin konstruksjon av våpen og gjenstander i spillets univers.

Inspirasjons kildene
Spilldesigneren Tom Hall har i ett intervju laget en kjapp liste over sine inspirasjons kilder til spillets tone og innhold. Ettersom det ikke finnes særlig mye informasjon om historien i spillet, viser vi dem her, så du kan få et stærre overblikk over, hva du kan vente deg:

Dette er en annonse:

Bæker:
Gateway
The Hitchhiker`s Guide to the Galaxy
Battlefield Earth

Film
Star Wars
Blade Runner
Aliens
The Usual Suspects
Princess Bride
...Og alle filmer av Spielberg, Hitchcock og Martin Scorsese!

Spill
Chrono Trigger
Final Fantasy 7
The Secret of Monkey Island
Day of the Tentacle
Super Mario 64
Ape Escape

Relaterte tekster

0
AnachronoxScore

Anachronox

ANMELDELSE. Skrevet av Jesper H. Andersen

Du mangler penger, mafiaen er etter deg, og så holder universet på å gå under. Nei, det er ikke lett å være intergalaktisk snushane i Anachronox - men det er gøy!

0
På plafferunde i universet?

På plafferunde i universet?

FORSPILL. Skrevet av Nick Price

Anachronox kan meget vel bli ett spill som hjelper en av spillorganismens viktigste organer ut av respiratoren - gameplayet!



Loading next content