Norsk
Gamereactor
forspill
Oninaki

Oninaki - Inntrykk fra demoen

Vi fikk klørne i det nye eventyret fra Tokyo RPG Factory før de slapp demoen.

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt
HQ
HQ

Da vi tuslet inn på Square Enixs kontor i London la vi øyeblikkelig merke til en kjempestor Chocobo. Der stod hun med sin baby, og dermed visste vi at vi hadde kommet til det rette stedet. Kort etter ble vi geleidet inn i et lokale hvor vi ble vist det nye spillet fra Tokyo RPG Factory, Oninaki.

Mange RPG-fans venter på Final Fantasy VII: Remake, som kommer neste år, men spillet vi så er kanskje en tittel som kan gjøre ventetiden litt mindre smertefull. Oninaki ser nemlig ut til å bli et dypt og følelsesladd RPG - på et tidspunkt under demoen satt vi nesten med tårer i øynene.

Vi vil ikke spolere noe av historien for deg, men det er sikkert og visst at det er en historie som vil røske litt i tårekanalene. Når du leser dette vil demoen som vi har spilt være tilgjengelig på PS Store. Så mens du venter på at demoen laster ned kan du jo lese vårt inntrykk her.

Dette er en annonse:

Demoen kommer i to deler: en battle mode og historien. Vi anbefaler at du prøver begge deler for å se hva spillet har å by på innen det lanserer den 22. august.

Protagonisten i spillet er en bitter mann kalt Kagachi, en "watcher". Watchere kan interagere med dødes sjeler som er blitt fanget, altså folk som ikke har fått til overgangen og derfor ikke er blitt reinkarnert. Igjen ønsker vi ikke å spolere, men med ord som død, sjel og reinkarnasjon er det tydelig at det er blant de dypere historene man finner.

OninakiOninaki

Watchere har evnen til å gå fra den levende verden over til "world beyond", hvor alt er litt mer farlig. Det er monstre i begge dimensjonene, men i "the beyond" er hvert slag du mottar et critical hit. Det er forskjellige stier i de to dimensjonene, så det er viktig at du blir vant til å skifte imellom dem. Og disse skiftene mellom verdenene føles ganske bra, da de gir mer variasjon og krever at du tenker igjennom handlingene dine.

Dette er en annonse:

Hvis du akkurat har spilt igjennom historie-demoen, så vil du kanskje synes at kampsystemet er noe begrenset, men heldigvis kan du spille battle-modusen, som gir den en mer komplett opplevelse av kampsystemet. Kagachi har kun ett angrep, men han er omgitt av fire "daemons", som hver har sine egne angrep. Du kan øke deres levels, og deres historie kan låses opp underveis.

I historiedelen var det kun to av disse daemons som var tilgjengelige, og de hadde kun et par evner. Det var ikke før vi hoppet inn i battle mode at vi så hva de virkelig er i stand til. Vi kan kalle på hjelp fra fire forskjellige oppgraderte daemons, og da vi skiftet mellom de forskjellige daemons og deres angrep, ble vår frykt for et kjedelig kampsystem gjort til skam. Kort sagt ser det ut til at det er et tilfredsstillende kampsystem som kommer til å passe bra med historien.

OninakiOninakiOninaki
Oninaki

Dette følelsesladde rollespillet har potensialet til å levere en dyp og rørende historie, og basert på hva vi har sett hittil så ser det ut til å være ganske gøy samtidig. Vi la også merke til spillets flotte musikk og grafikk. Oninaki har en nydelig anime-stil med flotte teksturer og farger.

Det er i klassisk top-down-perspektiv. Når du løper mot byer og snakker med folk eller hakker deg igjennom monstre, vil du legge merke til en rik og stilisert verden. Musikken legger seg perfekt oppå, og er både atmosfærisk og melankolsk.

Det fulle spillet vil ha både story mode og battle mode, og vi gleder oss helt vilt til å spille mer. Oninaki kommer til PC, PS4 og Switch den 22. august, og ut ifra demoen mener vi at det er en tittel man bør holde øye med.

HQ

Relaterte tekster

0
OninakiScore

Oninaki

ANMELDELSE. Skrevet av Ingar Takanobu Hauge

Tokyo RPG Factory er klare med sitt tredje spill på tre år, men selv med skaperen av Chrono Trigger som en av produsentene blir dette en gjentakende og kjedelig affære.

0
Oninaki kommer i august

Oninaki kommer i august

NYHET. Skrevet av Eirik Hyldbakk Furu

Med tanke på mottakelsen I am Setsuna og Lost Sphear fikk er det litt vrient å si om Tokyo RPG Factory alltid leverer kvalitet, noe som gjør at flere ble usikre da Square...



Loading next content