Kinect-spillet Fable: The Journey skal lanseres i løpet av tredje kvartal i år, og under et pressearrangement i London nylig fikk Gamereactor sjansen til å teste spillet en times tid.
I løpet av denne timen stiftet vi bekjentskap med spillets hovedperson Gabriel, mens vi dukket unna prosjektiler og kastet trylleformler direkte fra hesteryggen, altså sofaen.
Utvikler Lionhead kunne fortelle at spillverdenen i Fable: The Journey er tre ganger større enn den vi husker fra de tidligere Fable-spillene. Samtidig fikk vi en liten smakebit på historien, der den kjente Fable-personligheten Theresa vil spille en vesentlig rolle.
Selv om spillet vil by på færre rollespillelementer enn før, og heller servere en blanding av action og eventyr, skal magi og oppsamling av erfaringspoeng være sentralt. Både Gaberiel og hans trofaste hester kan tilegne seg nye egenskaper underveis, for å takle enda større utfordringer.
Videre vil historiedelen bestå av minst ti timer med spilletid, og Kinects headtracking-system skal sørge for at spillerne får med seg hver minste detalj.
Ta en titt på de nye bildene fra eventyret, som kjører på Epic Games' populære Unreal Engine-spillmotor: