Norsk
Gamereactor
nyheter

- Grafikkhoppet blir ikke like stort

Bioware-veteran tror de nye konsollene vil by på bedre grafikk, men et like stort sprang som forrige gang blir rett og slett for dyrt.

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt
HQ

Spranget mellom dagens grafikk og grafikken til den neste konsollgenerasjonen vil ikke bli like merkbart som ved tidligere generasjonsskifter. Det mener Art Director Neil Thompson hos Bioware, som har snakket med spillmagasinet Official Xbox Magazine.

Thompson jobber for tiden med actionrollespillet Dragon Age III: Inquisition, og når det gjelder nestegenerasjonsgrafikken hadde han følgende budskap:

-Jeg tror det viktigste for bransjen er at man ikke presser seg selv inn i et hjørne der det ikke er lønnsomt å lage spill lenger. Ved forrige generasjonshopp ble folk overrasket over hvor mange flere personer man trengte for å fullføre, og hvor mye mer kunnskaper man måtte ha, forklarer Thompson.

Veteranens største bekymring er med andre ord kostnadene spillutvikling vil føre med seg dersom kravet til grafikken fortsetter å øke:

- Den neste generasjonen vil føre med seg et stort sprang, men det blir ikke like åpenbart som før. Dessuten kommer folk til å være bedre forberedt, og de kommer til å gjøre smartere valg. Likevel kan vi ikke se den samme økningen i bemanning som vi så forrige gang. Da vil budsjettene bli helt latterlige, og man blir nødt til å selge 20-30 millioner av et spill før man i det hele tatt går i pluss, avslutter Thompson.

Hvor mye penere tror du PS4- og Xbox 720 spillene vil bli?

- Grafikkhoppet blir ikke like stort
Bilde fra Dragon Age II.


Loading next content