Det ser ut til å være bred enighet blant utviklere om at Sony har gjort en god jobb med å tilpasse den kommende Playstation 4-konsollen etter deres ønsker. Under annonseringen natt til torsdag argumenterte selskapet for hva de hadde gjort på nett opp dette området, og det er betryggende å se at dette samsvarer med utviklernes egne synspunkter.
En av de som har latt seg imponere er bransjeguruen John Carmack, en mann som aldri helt falt for arkitekturen til Playstation 3-konsollen. nå har pipen fått en helt annen dur:
- Jeg kan ikke snakke helt fritt om PS4, men nå som Sony har offentliggjort noen av spesifikasjonene kan jeg si at de har gjort gode vurderinger sett med en ingeniørs øyne, kommenterer Carmack på Twitter.
Han peker her på komponentene Sony har valgt å plassere i den nye konsollen, som er basert på tradisjonelle og velkjente PC-standarder. Som lederen av id Software har Carmack det overordnede ansvaret for utviklingen av Doom 4, som meget mulig vil dukke opp på Playstation 4, ved siden av PC og øvrige next-gen-formater.