Neighbours From Hell

Neighbours From Hell

Enhver har sikkert en nabo som plager vettet av en, men man kan ikke alltid gjøre som man vil med dem, eller???

Enhver har sikkert en nabo som plager vettet av en, men man kan ikke alltid gjøre som man vil med dem. Men nå kan du endelig få utløp for dine skumle tanker. Gå inn i den virtuelle verden, og plag naboen din, igjen, igjen og igjen.

Et nytt og spektaktulært tv-show er på vei. Med ett genialt plott: Plag naboen din! Du spiller Woody, stjernen i det nye tv-showet Neigbhours From Hell. Du skal gjennom tre sesonger plage naboen din så mye som mulig for å få så høye seertall som mulig. Spillet kommer fra JoWood, og er en riktig latterbombe, du skal lete lenge før du finner et spill du ler så mye av.

Lite og enkelt
Spillet er lite i størrelse og innhold. Det er holdt i en tegneseriestil som minner om de velkjente Wallace and Gromit filmene. Hele spillet foregår leiligheten til naboen din. Ut i spillet får du tilgang til opptil 4 etasjer. Hele spillet går ut på at du skal lage en haug med feller til naboen din, samtidig som at du ikke må bli sett. Blir du sett så blir du rundhjult av naboen din og sendingen er over, du må da begynne på nytt. Så det kreves god timing for å fullføre spillet, helt i begynnelsen får du tre treningsbrett som du kan få igjennom hvor du får en liten opplæring i de vesentlige funksjonene. Etter de tre som går unna på noen minutter så begynner du å spille inn sesong en. For hver episode stiger kravene, og forhåpentligvis også seertallene. Du får seertall ved å få naboen din til å gå inn i feller. For hver felle naboen din går inn i så får du høylytt latter fra publikum. Det er utrolig mange forskjellige triks du kan utføre. Et egg i microen eller såpe på gulvet funker alltid. Og å løsne noen skruer på en stige. Alt funker. Spesielt gøy er det når du bytter ut solkrem med honning, også er det tilfeldigvis et vepsebol rett i nærheten, dere kan jo tenke dere resultatet. Bytte ut fotball med en bowlingball og å tegne bart på et gammelt familiebilde bringer også alltid frem latteren. For hvert triks blir naboen sur, og hvis du klarer å få til flere triks innen kort tid, så blir naboen surere og surere og til slutt står det nærmest damp ut av ørene på han. Og det er like gøy hver gang han går for et triks.

Alt for kort
Det er bare et stort minus med spillet, det er alt for kort. Til tross for at det er tre sesonger, så er det bare 14 episoder totalt. Og de 14 episodene klarte jeg uten noen som helst problemer å komme gjennom i løpet av en meget kort dag. Dette er alt for kort levetid for et spill man kjøper i butikken til mer eller mindre vanlig pris. Det kunne vært med mange flere episoder, hver episode kunne vært lengre og det kunne vært vanskeligere. Noe kunne de i allefall gjort for å øke levetiden til spillet. Etter å ha spillt igjennom spillet en gang, følte jeg ikke noen trang til å kjøre gjennom det en gang til. Men bortsett i fra lengden, er det et bra gjennomført spill, lite om ingen bugs. God grafikk og det beste - et morsomt gameplay. Musikken er også en viktig faktor og med en vittig baktone i sangene blir du ikke lei av den. Utvikleren er visst også fornøyd med den, da de både på coveret, i manualen og på hjemmesiden skryter av "Exellent soundtrack". Det viktigste med dette spillet er allikevel humoren. Det er utrolig gøy og passer stort sett for alle. Allikevel burde du kanskje vente litt med å kjøpe det til det faller i pris, siden det er litt kjipt å betale fullpris for et spill du blir ferdig med på noen ganske få timer.

7 / 10
+
Morsomt og orginalt spill
-
Alt for kort

0
Neighbours From HellScore

Neighbours From Hell

ANMELDELSE. Skrevet av Kristian Karlsen

0
Neighbours from Hell 2 demo er ute

Neighbours from Hell 2 demo er ute

NYHET. Skrevet av Jon Andreas Bjerk

Det første Neighbours from Hell spillet var en andreledes opplevelse og høstet rimelig gode kritikker her hos oss. Nå er JoWood godt i gang med oppfølgeren og de har nettopp sluppet en demo av spillet.

0
Neighbours from Hell demo

Neighbours from Hell demo