
Før de lanserte mobilperlen Monument Valley forklarte utviklerne hos Ustwo at de ville legge til flere brett til det nå kritikerroste puzzlespillet dersom det ble en suksess. Derfor kommer det ikke som noen bombe at de nå har bekreftet planene om å designe nye nivåer.
Mer bestemt ønsker de å få plass til ideene de droppet til hovedspillet, da de ikke helt fikk mekanikkene til å stemme med resten av det snedige eventyret. Nå skal de gi disse ideene en ny sjanse:
- We are making some more levels, but the reasons we're doing it are artistic reasons. There are some ideas that we didn't get to work so didn't put in there, but which we'd like to see work. There are some other things we'd like to try, kommenterer Neil McFarland fra Ustwo til The Guardian.
Han påpeker samtidig at de ikke kommer til å tulle med historien fra hovedspillet:
- We presented a complete story in the game, which we don't want to mess with, so what we don't really know yet is how we'll present new levels within that narrative. We don't want to break it. But there are things we want to explore without destroying that experience, fortsetter McFarland.
Til slutt hinter han om en PS Vita-utgave:
- We're looking at getting it on the PS Vita, and a lot of people ask about a PC version, but we're portrait and touchscreen, so it's not easy. We could do it, but it would be a bit crap, avslutter McFarland
Det er for øvrig fortsatt uvisst når Android-versjonen av spillet ankommer.