Cookie

Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Gamereactor
nyheter
Fable

Molyneux om Fable 4: Vil ha brutalt og flytende kampsystem

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt
HQ

De siste ukene har det svirret mange rykter rundt et potensielt nytt Fable-spill, og ResetEra-bruker Klobrille gikk så langt som å hevde at et nytt spill allerede er under utvikling. Ikke lenge etter kunne Eurogamer rapportere at Playground Games jobbet med et singleplayer Fable-spill.

Nå har våre kolleger i IGN tatt kontakt med gjengen bak Fable, blant andre Fable-mannen selv, Peter Molyneux, og spurt dem hva de kunne tenke seg å se i et nytt spill. Molyneux hadde noen ganske kule ideer rundt hvordan kamper ville foregå og påvirke deg som spiller.

"I would love to see brutal, visceral and fluid combat system that left permanent scars. Weapons like short swords, long swords, daggers, spears, longbows and crossbows all having a there own combat feel and specialties. The magic system should be revamped with the ability to 'craft' your own unique system. Having a familiar of your choice (bird, cat, dog (goldfish???) ) which assists you with magic and bonds with you."

Han ville også likt å sett flere beist, mer spesifikt drager. STORE DRAGER. Som spilleren kan knytte bånd til. Og ri på. Ja takk!

Og Fable-tradisjonen tro vil han at spillerens klasse og moralske tilbøyning skal påvirkes av tingene man gjør og valgene man tar. Og så klart at man skulle kunne gifte seg, spille co-op, bygge et hus, kjøpe en by og all den jazzen der, som det heter på godt norsk.

Hva synes du om ideene til Peter Molyneux ?

Fable

Relaterte tekster



Loading next content