Call of Duty: Ghosts

Blodet spruter, adrenalinet pumper, kuler som flyger i rundt deg og utslitte kontrollere er det livet handler om. Etter 100 timer med intenst spilling så har jeg har opplevd nåtidens slagmark på både godt og vont. Dette er Ghosts, Call of Duty Ghosts!

Krigen starter i nåtiden
Året er 2013, altså kampanjen er nå satt til nåtiden der USA har ingen grunn til å gi opp kampen mot Sør-Amerika over hva som er svart og hvit på jorda. Nå, denne gangen så starter du oppe i verdensrommet, i ett romskip/romstasjon (vet ikke hva det er). Men du må nå ødelegge ODIN (Orbital Defense Initiative), men det resulterer mange hundretalls dødsfall, og Sør-Amerika har "nesten" tatt over USA, ditt mål er nå er å redde og ta tilbake moderlandet ditt, for å redde familier, slektninger, venner og ukjente.

Problemet med kampanjen er flere enn bare et problem. En ting, at undervanns-kampene, er på en måte slow-motion kamper der fiendene er veldig lette å drepe, og at kampanjen i seg selv er veldig kjedelig. Men hvorfor spiller jeg kampanjen da, hvis den er så dårlig? For å få flere trofeer, og at å bare gjøre den ferdig.

Online, litt skuffet
Med en gang jeg startet spillet forrige Mandag så var det første jeg gjorde var å hive meg ut i flerspilleren, den er like vanedannet og moro som vanlig. Men, det som er problemet er at, det er ikke noe nytt. Kanskje nye våpen, kart, "killstreaks", "perks" osv. Men vi har sett det hele før. Jeg forventet høy artig action, men ble møtt med dyp, dyp skuffelse. Det eneste som engasjerer meg er å komme seg opp i såkalte "ranks" eller "level" om du vil så kalle det. Opplevelsene jeg hadde med flerspilleren var god, men bugs (som vanlig) er med i spillet. For eksempel at du "spawner" rett foran en fiende er veldig irriterende. Og det største problemet ligger i at hvis du blir skutt på av en fiende på flerspilleren så er det "nesten" umulig å unnslippe å bli drept, selv med dekning.

Skuffet...
Etter det jeg mener så trenger virkelig Call of Duty-serien et nytt Modern Warfare, som satte et standpunkt på sitt beste for alle FPS elskere, selv meg (fikk nøye meg med Call of Duty Modern Warfare 2). Og at spillet lever ikke i det hele tatt til mine forventninger. For å bruke A to the H sine ord "Big time skuffet", som han nevnte i FIFA 14 anmeldelsen til redaksjonen, så er jeg stort sett enig med kommentaren, ihvertfall når jeg spiller Call of Duty Ghosts. Med tanke på at Battlefield og Call of Duty er så ulike tar jeg ingen av spillenes parti.

"Extinction" er et eget konsept av War at war og Black Ops stt inspirerte "Zombie-modus", men nå har romvesner truffet jorden. Det er en mor modus, men den mangler utrolig mye dybde, og at den byr ikke den samme opplevelsen som War at war og Black Ops hadde. "Extinction" er moro, men greit til bare noen få stunder (hvis man virkelig kjeder seg).

Grafikken er i seg selv dårlig, Modern Warfare 2 som er 5 år gammelt har bedre grafikk en dette søplet. Men det som er best med spillet er Lyden, den er veldig klassisk, men den samme gamle beste lyden i FPS-spill. Når jeg vil nevne gameplay, så er jeg så j****** skuffet, det enste som er bra er Dualshock 4, det er den som gjør jobben sin, ingen andre. Jeg spiller "Ghosts" fortsatt, men legger meg ifra meg etter par månder (sikkert et sted i April), så da får det samle støv så lenge jeg eier det.

Konklusjon:
Etter alle skuffelsene har jeg snart gitt opp Call of Duty-serien, som jeg sikkert skulle ha gjort for lengst. "Ghost" innfrir ingen av forventningene, sier bare det som som kommer rett fra hjertet. Men er du enda hekta på CoD, og vill ha mer? Så ja, da har du kommet til riktig spill. Jeg har nå opplevd spillet på både godt og vondt, men det er et ok spill. Jeg vil avslutte med denne setningen: ''for at de skal få råkjørerens 10/10 må de piffe opp den gamle oppskriften'' som jeg virkelig savner. Call of Duty out, Battlefield next!

Delkarakterer:
Grafikk: 5/10
Lyd: 8/10