Dead Island

Dead Island var et spill jeg virkelig gledet meg til å spille, traileren var ganske bra og jeg tenkte at dette var mitt i blinken for meg. Så da jeg først fikk det og startet det, så stod hadde jeg 4 valgmuligheter. Du kunne velge mellom å være: Sam B, Purna, Logan Carter og Xian Mei. Og jeg likte faktisk at det stod litt om den personen du valgte før du hoppet inn i spillet. Det får deg til å kjenne personen du styrer bedre og hvordan han/hun kommer til å være i spillet. Jeg valgte Logan Carter fordi jeg syntes at han hadde den perfekte holdningen til en zombie apokalypse. Du begynner dit eventyr i et hotell hvor zombiene har tatt over. Jeg tenkte at dette var en god og spennende start. Effektene i spillet var også ganske kule. Men etter å ha spilt en stund så begynte det å bli ganske kjedelig og jeg ble litt skuffet. Oppdragene var lite action i og du måtte stadig finne nye våpen og holde de i stand. Så for min del, ble det litt for mye fist fighting. Men da jeg først begynte å spille med venner så ble spillet bedre og morsommere å spille. Man blir jo litt lei av å være alene hele tiden. Allikevel så blir spillet bedre og bedre og ender med at du tenker at spillet kanskje ikke var så dårlig som du trodde.

Kontrollen og omgivelser kan minne litt om Far Cry 3, og det likte jeg. Og som i Far Cry 3: Du vil helst holde deg unna vannet.

Det er ikke så ofte man finner skyte-våpen i Dead Island, men når du først finner det, så er det ikke så mye ammo på de. Skyte-Våpen var heller ikke så bra på Zombiene, men på menneskene som var imot deg, så var det et fabelaktig valg.

Det er et forså vidt ganske fritt spill og du kunne utsette oppdragene og bare ta en bil å kjøre over et par zombier som var dumme nok til å løpe mot bilen din i fart.

Men det er ikke bare Fun and Happynes, det er også ganske creepy om du er alene i en mørk bygning. Jeg husker at jeg var så forsiktig at det nesten ikke var morsomt lenger og jeg fikk panikk da lommelykten min sluttet å virke.

Det blir både skumlere, morsommere og nervepinende jo lenger du kommer i spillet, men jeg anbefaler ikke dette spillet til deg som håper på eksplosjoner og epic fights rundt vært hjørne, fordi du må være litt tålmodig for å få gleden av dette spillet. Om du har spilt dette og likte/liker det, burde du kjøpe etterfølgeren: Dead Island Riptide.

Samlet karakter: 7.5/10
1
2