Norsk
MEDLEMSANMELDELSE

Unit 13

Unit 13 er det første hel-skyttespillet (første onkelige skyttespill til ps Vita) til Sonys nyeste spillkonsoll Playstation Vita, og her er min mening om spillet.

Unit 13 handler om en spesial gruppe som tar for seg kampen mot terrorister. organisasjonen er kalt Unit 13, hvor de dyktigste blir tilbudt oppdrag hver dag.
Spillets historie er ikke noe særlig godt tenkt gjennom, men jeg må si at jeg synes at spillets baneoppsett er meget godt designet.

Jeg liker spesielt oppdrags menyen. Oppdragene er delt inn i fire forskelige typer utover rundt 33 oppdrag. Disse typer oppdrag som jeg snaker om er Deadline oppdrag hvor du må klare banen får tiden er ute. Denne type oppdrag kan være stressende, og du må konsentrere deg godt for å klare oppdraget. Den andre typen er noe jeg vil kalle sniperoppdrag (heter egentlig hemmelig oppdrag). Fordi du må ta ut alle terroristene uten å bli sett eller hørt. Her må du være(eller ikke være) god til snikke, klarer du ikke det blir dette tøft for deg.

De to siste heter Elite oppdrag og direkteangreps oppdrag. I elite oppdrag eller operasjon som det heter har du ikke leger holdbarhet som det er i spillet (som i Call of Duty og mange kjente FPS spill). I stedet for har du en livs-søyle som ikke fyller seg opp, og du må legge opp taktikken din på en helt annen måte en før. Selvfølgelig er fienden flere og opererer annerledes enn før. Så her gjeller det å være god. Direkteangrep sier seg selv. Vis du er den typen som liker å gå rett på er slike oppdrag perfekte for deg. Du skal for eks hente informasjon, eller saboterer noe i denne type oppdrag.

I tillegg er det også noe annet som heter daglig utfordring, hvor det vil komme et oppdrag som har en av disse typene som jeg har skrevet om. Men disse oppdragene er vanskeligere enn elite oppdrag, og kan variere fra utfordring til utfordring.

Du kan velge hvilken agent du vil være, og velger våpen og utstyr du vil ha. Pistol har du alltid og med lyddemper så det er bare et våpen du kan velge.
Agentene kan komme opp i level og etter hvor høyt du er kommet kan du åpne nye våpen og oppgraderinger.

Kontrollen fungerer ganske bra og går som en lek å komme seg igjennom oppdragene. Spillet er i tredjepresjon og har sikte som kan varigere fra førstepresjon til tredjeperson. Dette kan både være glimrende og på samme tid irriterende. For eks med siper-siktet som kan somme langt unna blir dett irriterende vis det kommer en fiende nær deg og zoomet er langt (at du har zoomet langt unna). Men ellers strålende kontroll.

Grafikken er utrolig i sammenligning med tidligere bærbarkonsoll spill. Men er ikke på linje med Uncharted på samme konsoll. Det ganske gode farger (mest mørke) men bildet blir for mørkt til at du kan sitte ute å spille, og i seg selv setter grafikken i et dårlig lys(bokstavelig talt).

Lyden er glimrende og høres ekte ut enn i tidligere spill. Med kar tale, greit manusskrift og ekte skytte som jeg mener gjør at du får en skytte skytteføles som på en PS3.

Onlinen er grei, men det hadde vert kulere og mer interessant om en kunne spille på lag mot hverandre. Istedenfor jobber du på lag igjennom oppdragene. Og det kan være greit, men etter min mening blir det mer ødeleggende i spillet selv og for gleden.

OPPSUMERING:
Unit 13 er et tredjepresjon skyttespill. Gir skyttefølelse og varierer med siktet. Elendig online del, stålende grafikk, men kunne vert bedre, og ikke så mørke scener bestandig. Utrolig god lyd og agent og våpen valg. Bra oppdragsmeny og fire forskelige typer oppdrags og med utfordringer som overgår COD-serien.
Jeg vil si har du Vita kjøp Unit 13. har en dårlig historie, men allikevel klarer seg bra. Dette er et spill du kommer til å bruke lang tid på.

Minus: grafikk, online, historie og må gå med pistol heletiden.

Pluss: lyd, skyttefølelse, oppdrags-meny, agentene, våpen og utfordringer.


Grafikk: 6/10
Gameplay: 8/10
Lyd: 9/10
Holdbarhet: 8/10
Online: 3/10
Historie: 4/10

Samlet karakter: 8/10
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10