Army of Two

Army of two er bra samarbeid skyte spill, som ble lansert i 2008. Det er det første skytespillet jeg fikk på Xbox 360 og var omsider det første skytespillet mitt.

I Army of Two blir du kjent hovedkarakterene i spillet Rios og Salem. Spillet handler om de to som jobber for SSC en organisasjon som skal gjøre verden tryggere mot terrorisme. Etter vært blir Rios og Salem lurt av firmaet og finner ut av hellighetene de har skjult for verden. Jeg synes historien er fantastisk og underholderne. Det kunne nesten vært en film.

GAMEPLAY, GRAFIKK OG LYD

Spillet har massevis av våpen du kan bruke. Du kan ha opp til tre våpen uten om granater. Synes det er ganske bra! Systemet for valg av våpen er et hjul som du holder inn RB og velger med D-paden. Når du blir skutt blir skjermen mer og mer mørke rødt. Dette heter Agro, og det er måler på skjermen som viser skaden du blir påført. Når du har blitt skutt på i en sund faller du ned og trenger hjelp av partneren din for og ikke dø. Du kan spille opp til to, eller alene. Du kan gi partneren din kommandoer ved hjelp av D-paden og vil partneren din avleder oppmerksomhet, løper frem og skyter lås eller dekke deg.

Når det gjeller grafikken i spillet så må jeg si at den er ganske bra. Men blekner av nyere spill. Men for å være helt ærlig synes jeg grafikken er bedre en andre spill som jeg har spilt som er fra den tiden. Miljøet varigere fra det ene oppdraget og til det andre. Alle oppdragene er spred utover verden. Det er ikke to oppdrag i samme land, og er helt forskjellige fra hverandre.

Lydeffektene er jeg svært fornøyd med. Skyttelydene varigere fra våpen og ikke alle lydene er like bra som andre. Stemmene er tydelige og samkjører med bilde.

Pluss: Kontrollen er ganske god og man lærer kjapt osen en bruker den. Oppdragene er artige og er aldri lik hverandre. Bra at det er et stort utvalg av våpen, og at du kan forandre på det.
Minus: partneren hjelper deg ikke heletiden for eksempel: når du er skutt og trenger hjelp.
Blir dårlig å se når du blir skutt på fordi skjermen blir mørkerød og ødelegger lit av moroa.
Dumt at det ikke er flerre farger å velge mellom til våpnene.

MIN MENING
Jeg elsker å spille Army of Two, alene eller med en venn. Blir aldri lei av det, men kunne ønske at det var flere oppdrag/brett en skulle klare. Army of Two var det første skyte spillet jeg fikk og jeg kunne aldri tenke meg å bytte det ut.

GRAFIKK: 7/10
LYD: 8/10
GAMEPLAY: 9/10