Wii Sports Resort

Skrevet av: albaga   2011-04-18

Wii sport var et av de første spillene som kom ut til wii. Den var okay men manglet en del gode ting, som kunne gjort spillet mye bedre. I 2009 kom Wii sports resort en slags oppfølger til wii sport den er bedre, men fremdeles skuffende. Heldigvis har nintendo puttet flere akiviteter i spillet. Bedre spill en wii sport!

Når du starter spiller får du en overraskelse nemlig du har 12 akiviteter du kan velge mellom. Deter gøy å spille alene, men best og spille med venner for å si det sånn. Wii sports resort handler om konkurranse altså om å få flest poeng eller om å slå vennene dine. Vis jeg skal starte med å si en ting, som er bra med Wii sports resort er kontrollene. Takker være motion plus(noe ikke wii sports hadde) ker kontrollene mer nøyaktige, og fungerer bedre å spille med. Den kan gjøre nøyaktig det du gjør uansett hva du spiller. Før du startet et spill får du også beskjed om å legge den på govet eller på et bor for å få bedre signal. Du kan selfølgelig goså ta pause ved å trykke på + knappen. En god forbedring!

Min favoritt av aktivitene er sverdkamp der du må prøve å få motstanderen ut av ringen. Det må du gjøre to ganger for å vinne. Det finnes tre moduser i alle akiviteter altså på sverdkamp kan du eller banke en hel gjeng fiender eller prøve å kutte så mange ting du klarer eller å få motstanderen ut av ringen, som jeg nevnte. Det er selfølgelig kjempegøy når du har motion plus på din side. Når det gjeller akivitene kan du velge mellom frisbee, bordtennis, baketball, vannscooter, sykkling, pil og bue, svaerdkamp, golf, bowling, kano, air sports(fly) og sufing. Alle de her attrakjonene er det kjempegøy å spille på med motion plus.

I noen av aktivitene må du bruke nunchuken også som f.eks pil og bue. Du må holde inne z for å sikte også slippe for å skyte. Altså det er ikke kontrollen sin skyld om du taper det er dine ferdigheter så det her er god trening. Det samme med frisbee der du må kaste også må en hund prøve å få tak i den. Bordtennis er også en god trening der du kan spille med en venn eller alene og se hvor menge poeng du får.

For vær aktivitet er det en poengskaala der du må prøve å slå din egen rekord eller andres. Det er forskjellige måter og få poeng på per aktivitet. Det er utrolig gøy med sånne poeng for da kan du prøve å kjempe mot deg selv, og jeg har til og med blitt bedre på ekte.

På wii menyen så kan du jo lage dine egne personer(mii) altså de personene du lager kan du bruke i spillet. Du kan eller velge random eller bruke de personene du har lagd på din wii. Det er utrolig gøy å bruke dine egne personer!

Min andre favoritt er helt klart air sports. I den første modusen må du hoppe fra et fly å ta så mange bilder av deg selv og andre du klarer helt til du kommer ned til øya resort. Når du kommer ned får du sett bildene, som er ganske så vittig å se på. Den andre modusen er at du skal fly helt fritt rundt hele øta, men du har tid på deg. Ditt oppdrag er å finne så mange steder som mulig heldigvis er de stedene markert med (!). Jo flere du finner jo flere muligheter får du som f.eks. å få ditt fjes på flyet, fly om natten, og soledgangen. Poeng får du også som er et pluss. Du kan også ta selvmord ved å holde inne en B knappen. På den tredje modusen må du prøve å skyte en venn av deg, men da må dere ha to motin pus på hver kontroll. Air sport er utrolig gøy!

De to som skuffet mest var sykkling og pil og bue. På sykkling så må du vifte kontrollene så ofte opp og ned i mens du svinger, som er ganske frusterende. I pil og bue så er kontrollene gode men jeg hadde håpet på flere baner enn 5, og litt mer utfordrende. Disse var de som skuffet mest! Når det gjeller basketball kan du sentre til 3 av spillere det er jo toss alt 3 mot 3. Når du får ballen så kan du velge selv om du vil kaste i kurven, men det er en spiller som prøver å ta bllen fra deg så du må tenke også. Det som impinerte meg var bowlingen for denne gangen er det ca. 100 hvite greier du må slå ned på wii sports var det bare 10! Ellers så hva alle de 3 andre aktivitene kjempegøye!

Grafikken på wii sports resort er akkkurat som alle andre vanlige wii spill. Den er ganske bra du kan se ganske godt over øya og personene omgivelsene er også ganske gode! Grafikken er like god som wii sports det er som å se sols skinne på Wuhi Island. Lyden er like bra som grafikken du hører relativt godt gjennom hele spillet! Det er som å høre fuglene synge i menyen av spillet. Både god grafikk og lyd selv om det er wii!

Jeg vil nevne noe. Før du starter spillet blir du introdusert for hvordan du bruker motion plus, som du kan se om igjen. Man kan spille opp til 4-player, men det koster litt å kjøpe.

Pluss:
Mange aktiviteter, gode kontroller(motion plus), mye å gjøre, god lyd, god grafikk, god musikk, kjempegøy med venner, god poengskaala, stor øy og mange gode aktiviteter.

Minus:
Blir fort lei av det vis du spiller alene, noen skuffende aktiviteter, kunna ha vært en flerspillermodus.

Delkarakter:
Holdbarhet: 9/10
Grafikk: 8/10
Lyd: 8/10
Holdbarhet: 9/10

Totalt: 8/10 - En fantastisk ferie!

Konklusjon:
Dette har vært en veldig god ferie. Jeg anbefaler spillet til alle som liker sport/aktiviteter spesiellt nå som det er sommer. Spillet gir glede til du som spiller alene eller med en venn lenge nok. Anbefales!

Samlet karakter: 8/10
1
2