The Elder Scrolls IV: Oblivion

Skrevet av: kaliank   2011-02-12

Dette er nummer 4 i The Elder Scrolls serien (TES) og har en av de beste spill motorene som er laget (det finnes bedre). Den er blant annet brukt i både Fallout 3 og i Fallout New Vegas. Det er Bethesda som står bak, med et sammarbeid med 2K.

Spillet skjer i en verden som heter Tamriel, men ikke i hele verdenen sånn som i daggerfall. Du er en person som kommer til å redde Cyrodiil fra det onde, og å få fred tilbake til hele Tamriel også. Det er også mange side quests og factions. De to største factionsa du kan joine er "Fighters Guild" og "Mages Guild. Men den morsomste etter min mening er "The Dark Brotherhood". Det er en guild for snikmordere. Mens "thieves guild" er mer utfordrende. Den siste er bare for moro, nemlig arena. I Imperial City kan du sloss som en gladiator i arenaen for å tjene penger og å få xp.

Før selve spillet starter lager du din egen karakter. Den kan være mann eller kvinne og du kan velge om den skal være en av 3 alver, 4 menneske raser eller de 3 monster klassene. Sener får du et stjerne tegn og en class f.eks fighter eller mage.

Spillet er langt, men morsomt hele veien og det er gjennomtengt. Det har grei grafikk for nådagens standard, men det kan stilles litt på. Det dårlige er at det ikke alltid er lett å finne ting og vis du dreper feil person kan du enten ikke kjøpe ting av han og en quest kan være ødelagt. Men alt i alt er The Elder Scrolls IV Oblivion en fantastisk spill og det blir bare bedre med utvidelsene shivering isles og knights of the nine, og flere andre mods laget av spillere og Bethseda. Jeg anbefaler dette spillet og håper alle prøver det en eller annen gang, før Skyrim kommer ut.

Medlemsanmeldelser40
Samlet karakter: 9.8/10
1