Splinter Cell: Conviction

Splinter Cell er et snikespill som handler om Sam Fisher, en iskald morder som nøler ikke to sekunder før han tar et liv.Nå er han tilbake i Splinter Cell Conviction, klar for mer blod og mord. Blir dette bare en dårlig etterfølger på den suksessfulle serien eller et vandrende mesterverk? Finn det ut her

Ingen multyplayer. Kommer meg ikke inn på serverene der

Sam Fisher er tilbake ... Han er sulten, sulten på hevn. Datteren til Mr. Fisher er død etter å ha blitt påkjørt i forfølgeren Double Agent. Spillet begynner at Sam Fisher sitter på en resturang hvor en kelner kommer å servere han en telefon fra en gammel kollega som heter Anna Grim som har saftig informasjon på at datteren til Sam Fisher ikke ble drept i en bil ulykke. Sam Fisher får også høre at han har en hel gjeng med skurker fra Black Arrow som er en orginisasjon som USArmy har leid for å hjelpe dem å styre landet. Sam klarer som vanelig å slippe unna Black Arrow og setter turen sin mot et museum som noen fra Black Arrow bruker som base. Du får lære deg om lys i tilbake blikk at mr.Fisher forteller datteren sin om hva man kan gjøre i mørket, og hvor bra det er i mørket. Det hjelper ikke akkurat hennes frykt for mørket noe særlig. Nå må Sam Fisher finne ut hva som skjedde med datteren sin og ta hevn på uansett hvem som drepte henne på uansett måte.

I mørket kan Sam Fisher kose seg akkurat som jeg gjør med grafikken. Praktfull er bare en av de 1000 ordene å beskrive grafikken i Splinter Cell Conviction. De blander mye mellom svart hvit og farget for at mørket er som regel svart hvit. Når Sam gjemmer seg i mørket og ingen ser han så vises skjermen i svart hvit. Å når han er i lyset eller folk ser han så er det fargefylt. Grafikken er veldig veldig nydelig å se på. Teksturene er bra framført og er virkelig jobbet med. På veggene når du springer rundt å gjør oppdragene dine så står det hva du skal gjøre med lys på veggene, og det viser også klip fra gamle dager som forteller deg litt om hva som skjer.

Fiendene i SCC er rett og slett idioter. Du skyter en dude de leter i 2 minutter og du flytter deg i 3 meter fra der du drepte den mannen. Når de vet at Sam Fisher er i nærheten så står de bare der å snakker om hva de skal gjøre om de ser deg eller om hvor dum sjefen deres er. Når de ser at alle vennene deres er skutt i hodet står de bare å ser rart på dem så går de videre og ser etter deg. Det er det som alle fiendene i de fleste snike spill gjør. Du virker mye lettere til fots nå en hva du var i de gamle Splinter Cell spillene. Men Sam er mer brutal en noen gang. Jeg savner å kunne snike meg forbi fiendene jeg sliter litt med. Men nå må jeg ta alle fiendene. Man kan prøve å snike seg forbi fiendene og man kan klare det til tider. I skyte episoder kan det føles ut som jeg spiller Uncharted igjen for at skyte følelsen er helt lik i mine øyner. Men utstyret kan jeg ikke klage på alt fra tøffe elektromagnetiske puler(EMP) til granater du kaster på veggen og funker som et kamera. Det er også kjempe mange tøffe våpen der.

Jeg går fort lei å høre på at vaktene roper på at de ikke kommer inn for at de tror jeg er der. Det er det samme stemmeskuespillet på alle vaktene og de samme kommandoene 20 gang på rad. Det er kjedelig å høre på. Men over til musikken. Musikken minner meg veldig om James Bond bare litt mer kulere. Når du er i skyggen å leker så hører du ikke noe særlig musikk, men med engang vaktene legger merke til så kommer det en kjapp stressende låt som pumper andrenalinet høyt opp og får deg til å handle fortere. Jeg tror dette spillet blir å vare lenge for at det er rett og slett underholdene å surre med hodet til fiendene siden de er så dum.

Konklusjon
Jeg likte faktisk dette spiller, men det ble altfor kort for meg. Jeg bryr meg ikke om multiplayeren på sånne her spill. Bare singel playeren. Kunne gjerne ha spilt dette engang til for at det var veldig underholdene å drege folk ut av vinduer og dryle folk i speil og toalett. Det er et bra 3 persons skytespill som er blandet seg rundt med et snikespill.

DelKarakterer

Grafikk : 10/10 - Veldig bra grafikk som er bra jobbet med.

Lyd : 8/10 - Repiterende fiender, men bra musikk trekker ekstrem opp.