Spoilere er markert som Spoiler så dere behøver ikke å bekymre dere over det.

Grafikk: 10/10
Lyd: 10/10
Gameplay: 10/10
Holdbarhet: 10/10

Littlebigplanet var Sonys største Ps3 titel julen 2008, det har vært mye hype rundt dette spillet men kan det leve opp til forventningene?

Media Molecule er et ferskt spillkompani så det kom som et stort sjokk at de faktisk klarte å lage noe så fantastisk, Media Molecule overgår alle and spill utviklere med sin strålende orginalitet og kreativitet.

I Littlebigplanet handler spillet om å fullføre leveler, i vært kapittel er det 3 baner som er linket sammen. Men er historien bra? jeg har lest litt rundt av andre anmeldelere og jeg lurer nemlig på hvorfor dem ikke liker historien så godt, fordi historien er interessang og du blir dratt inn i en verden der Spoiler:samleren stjeler all kreativitet fra Littlebigplanet. Forgrunn av at samleren er ensom så splitter han andre fra hverandre ved og samle alle sammen opp. I en heftig jakt der du går gjennom mange land for og stoppe samleren. Samleren er et geni innen vitenskap og har lagd mange kraftige maskiner som du må bekjempe for a redde Littlebigplanet fra å dø.

Grafikken i Littlebigplanet er noe av den peneste grafikken som har blitt laget. den ser vakker ut på alle materialer og det er ikke forstyrrende grafikk bugs. i et spill som dette så trengs det bra grafikk for å maksimere opplevelsen, det hadde bare ikke vært det samme uten!!

Lyden i littlebigplanet er herlig og jeg kan ikke finne noe gærent med den. Bra å bruke orginale sanger fra et flott orkester i musikken, korpsmusikk har aldri hørt så bra ut (og korpsmusikk er vel.. ikke så bra)
Det er musikk som vekker opp mange minner og som får deg til å dagdrømme, F.eks "Cries In The Wind" denne musikken passer perfekt til romskips baner eller baner der du er strandet eller i verdensrommet.

Hvis du har littlebigplanet så burde du iverfall ta en tur innom editoren, det har blitt laget fantastiske bruker baner med denne. Littlebigplanet har revolusjonert måten åssen en editor skal være, og det er mange nye spill som har prøvd på denne typen editor, blant annet Wario Ware. det følger med masse forskjellige ting der, og det er rålett og lære seg det, noen lærer kansje ikke så fort noen andre har lært det før de har staret. For og lære seg en god del så har man hjelpe videor disse vil lære deg åssen du skal bruke alle boltene og trådene/stengene. men hvis du skal gå over til noe mere avansert sånn som å lage en boss så trenger du nok mere kunnskap enn det Media Molecule viser deg, jeg holder på med en bane som har bosser i seg og jeg kan si deg at det er vanskelig.

det er banene jeg har lagd i editoren men jeg kan si deg at den jeg jobber på er nok den beste banen som jeg kommer til å publisere.

Nettfelleskapet i Littlebigplanet er noe helt for seg selv. det er ikke noe som har blitt brukt opp av mange andre utviklere, der lager man baner, publiserer dem og deretter rater. Også havner man inn i andres pod etter at man har spilt matchen. Det er også ekstremt enkelt å gå ut og inn i andres venner lobby.

Mange stiller seg sikkert spørsmålet, vil jeg bli fort lei hvis det eneste man gjør er å fullføre baner? slettes ikke alle banene er godt variert og det føles alltid nytt + at du kan fordrive tiden i editoren. Det er enkelt å gå tilbake til Littlebigplanet fordi det er ikke et sånt spill der du må bruke lang tid til å bli vant til det. Og det er fortsatt mange spillere igjen online og det sier en god del hvor bra holdbarheten er.

Littlebigplanet er et revolusjonerende spill som har endret måten på hvordan "Plattform" spill skal være. Media Molecule har imponert stort siden det er et nytt utvikler team og da har dem ikke hatt så mye erfaring. Vi vil nok se mye nytt fra dem og når LBP2 kommer til vinteren så vil det leve opp til hypen fra 1? vil de klare å holde det de lover med at det er mulig å lage egne spill nå eller vil alt gå i vasken.

Medlemsanmeldelser32
Samlet karakter: 9.6/10
1