Norsk
MEDLEMSANMELDELSE

Alpha Protocol

Alpha Protocol er beskrevet som det første spion rpg spillet. Har obsidian entertainment (skapere av KOTOR 2, Never winter nights 2) klart og gi oss et intresang titt i spionens verden eller blir det en double agent med masse skvik og skuffelse.

Du spiller som Michael Thornton en ny agent som er rekruttert til den hemmlige orginasjonen Alpha Protocol hvor ikke allt er som det vises ved første intrykk. Etter noen enkle oppdrag for organisasjonen går allt til helvete og du må ta ting i dine egne hender.

STORY
Detter er uten tvil det sterkeste leddet i Aplha Protocol. Historie messig minner det litt om mass effect det har et liknandes dialog system men, i steden for og velge mellom forskjellige linjer, velger du i mellom forskjellige holdninger du leverer linjen på.

Og de er veldig variabel og artig og spille med. Og det beste med Alpha Protocol er at allt du sier påvirker historien uansett kor lite det er. Også du får et system om hvor mye folk liker deg og det kan påvirke demmes holdninger til deg og oppgaven du får. Så jeg syns Alpha Protocol har virkelig truffet spikeren på hodet med dette systemet og viser virkelig sine rpg muskler...... synd at nesten allt annet er noe og klage på.

GAMEPLAY
Du har to måter og spille Alpha Protocol på det er 3p skyting og snike rundt Splinter cell style. Problemet er at de ikke komplenmenterer hvær andre visa vi Splinter cell serien. Og hvært individuelt gameplay segment er feilaktig. Jeg begynner med stealth siden igjennom min første spillegang spillte jeg hovedssakelig som en stealth agent.

Og det største problemet er at det er absolutt INGETING som viser hvor mye du er skjult for fienden. Og det er nesten helt tilfeldig når fienden ser deg. Så seinar i spillet får du ferdigheter som gjør deg usynlig for fienden ,selv om de ser direkte på deg. Og då blir spillet nesten for lett men kjøletiden på de store ferdighetene er ganskje lang så det balanserer deg litt ut.

Det andre type gameplay er tredje person skyting og du har et dekk system som ærlig talt er verre en det første spillet som introduserte det i tredje person skyte spill. (killswitch på PS2 for dere som ikke vet) Det fungerer noen ganger greit men, noen ganger ikke helt så bra. Spesielt transisjonen fra et cover til et annet er bare rar.

Å skyte fiender er også litt uvanlig, det vises klart at det er inspirert av Mass efffect 1 kor det er nesten som et terning spill om du får headshot eller ikke. Og det er problemet. Til og fungere som et tredje persons rolle spill må skytingen fungere som et skyte spill hvor du treffer det du sikter på. Og igjen kommer rollespillene med i regningen hvor du kan bedre deg i skyteferdigheter og får skills som hjelper og blansere at spillet ikke blir for lett eller for vanskelig.

Ok jeg vil si litt om rpg elementene. Etter hvert som du spiller går du opp i level og får Action points, disse kan du bruke på karakteren din til å bli bedre i stealth eller skyting og du får spesielle kamp ferdigheter det bedre du er i en type skills.

Du kan også oppgradere våpen og kroppspanser som i typiske rollespill og dette fungerer akkurat som du ville tro. Desverre er dette ikke det eneste som skuffer i spillet......=(

DESIGN

Uff jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne....ok tenk dere dette vi er i 2010 med spill som Heavy rain og Mass effect 2 som har skapt virtuelle verdner som er utrolig realistiske. Dette spillet ville være styggt hvis det var lagt på forrige generasjons konsoller. Karakter modullene er brukbær, men med sinsyke dropp i framerate og detaljer som hopper inn og ut av spillet,. Til og med banedesign er rett og slett bare rar, med veier som plutselig dukker opp og ja jeg glømte at du har ikke noe mini map ingame. Du må trøkke på start og velge kategorien map som tar cirka 1 min men, når du må gjøre det 10- 12 ganger på ett oppdrag blir det litt irriterende.

Og bare til og komme innom fiendenesn A.I så er det er ingen. De går rundt uten sans eller mening. Noen ganger tar de dekkning og noen ganger ikke. Rareste kampen jeg hadde var når jeg skjøt på fiender og skulle nærmare til slå han. Gikk han opp en trapp kor jeg kunne ta meg god tid og plukke han med hagleren min.

Det som redder Alpha Protocol er stemmeskuespillet som er virkelig toppers. med de bedre jeg har hørt i spill. Michael thornton har utrolig lik stemme til skuespilleren i burn notice. (som handelr om en rouge cia agent hmm tilfeldig???) Generelt er det stemmeskuespillet som virkelig gir liv til karakterene.

MINE TANKER

Som dere kannskje har skjønt er Alpha Protocol et spill som i min meningm, har noen gode punkter som gjør det veldig minneverdig og intresang. Som trekkes ned av ødelagt gameplay og kjedelig design. Selv om disse tingene trekker ned helheten må jeg gi Obsidian ros for og virkelig prøve noe nytt og ta risikoen med en ny type spill, og en veldig bra story. Samtidig gi dem ris for og gi ut et spill som i mi mening kunne har brukt litt mer tid i produksjon.

Jeg blir sikkert en av de fåe som virkelig ser igjennom det dårlige. Og ser hva obsidian virkelig ville gi oss. Et nytt og spennende spill som er ulik mye av det andre som er det ute men, desverre kommer dem bare halveis i mål. Jeg tror hvis Obsidian ser på feilene de gjorde i dette spillet kunne toern blitt ekstremt bra.

Story:8/10
Gameplay: 6/10
Design: 5/10

Slutt karakter 6/10

This is themaninthejacket saying have a nice day

Samlet karakter: 6/10
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10