Norsk
MEDLEMSANMELDELSE

God of War (2005)

Landet er Hellas, jeg befinner meg i Aegaen Sea, jeg spiller da som spartaneren Kratos. Med mine Blades of Chaos og en mørk fortid i bakhodet, drar jeg ut på et tokt etter å få drept guden Ares, The God of War!

Historien er basert etter gresk mytologi. Du spiller som den tidligere kommandøren av den spartanske hær, Kratos. Under den største krigen i historien, mot barbarer, klarer Kratos å rope ''Ares! Help me and I'll give my soul to you!''
Dette medfører at Ares kommer til unnsetning, og vinner krigen for spartanerne.
Ved å vise at han eier sjelen til Kratos, så inngravere han to våpen med kjetting i hver av Kratos hender. Disse våpnene kalles Blades of Chaos. Disse våpnene er ekstremt kraftig, og forvandler Kratos til nesten uovervinnelig kriger.

Kratos merker at han begynner og miste hodet, så en dag kommanderer Ares han, til å ødelegge en by. I løpet av kvelden, klarer Kratos å drepe sin sønn og kone.
Dette får han til å klikke, og nå skal han ha revansje!

Som du sikkert ser, så er Kratos veldig blek og hvitfarget i huden. Dette kommer av den kvelden han drepte kona og sønnen sin, forhekset en gammel dame han. Hun gjorde det slik at asken til sønnen og konen, skulle gjenspeiles i huden hans. Og han skulle være kjent som ''The Ghost Of Sparta''.

Grafikken er eksepsjonell, og er også ekstremt finpusset, man merker ekstremt gode detaljer på alle baner. Når jeg så noen av landskapene på enkeltscener, begynte jeg nesten å måpe!
Det var absolutt helt proft laget og man så ørsmå detaljer som gjorde den ene etter den andre scenen ekstremt mye bedre.

Men man merker også at til mange situasjoner at man får litt skurrete karakterer, og at noen enkeltkarakterer som Atene, blir veldig kjedelig å se på i lengden.

Grafikken på title screenen er temmelig middelmodig. Det er Kratos med flammer i bakgrunnen, og en enkel skrift der man blar fra New game, Load osv. Så den trekker ikke akkurat opp, men den er lett å navigere seg igjennom!


Gameplayet må jeg si skiller seg ekstremt ut. Det er veldig finpolert. Og man merker ekstremt mye at her har man tenkt igjennom antall våpenferdigheter og ulike ''triks''.

Men noe som er minus med gameplayet er definitivt klatringen. Enkelte ganger som å klatre ned, går det enten for fort eller for tregt. Da jeg skal fire meg ned et tau, noe som går fort, dajeg så landet, så landet jeg på et troll, som da klarte å ta en god del liv, og gjorde meg temmelig gretten.

Da jeg skulle klatre opp en lang bøyle med hindre som kastet deg rett ned igjen, ble jeg sur! Det var mange ganger at hindrene, som da var spisse knivblader, traff skosålen min, og det fikk meg kastet ned. Det var lenge siden sist, jeg virkelig ble sur på et spill, men det tok kaken. Jeg endte opp med å forbli på en og samme posisjon i hele 40 minutter.

Musikk og lyden i spillet er da helt fenomenal. Den skaper en god stemning og er fortryllende. Den er da veldig mye instrumenter som passer sammen på alle punkter.

Men lyden er mange minuser også, da jeg slet med å klatre opp den lange bøylen, som sagt, så merket jeg at musikken ble veldig gjentakende, slitsom og ekstremt intens. Et annet eksempel er når du dreper ''Harpies'', og ''sirener'' så lager de en øredøvende og ubehagelig lyd. Dette er direkte ubehagelig og fryktelig lyd.

Holdbarheten til spillet, er dens sterkeste side, dog den har noen ulemper også.
Etter hvert inn i spillet, får man ulike formler med magi. Dette øker holdbarheten betraktelig, i hvert fall når man tenker på at man kan også oppgradere formlene og våpnene, sånn at man får nye angrep og nye ferdigheter innenfor den ene formelen.

Kampsystemet er også helt tidløst. Da jeg har fått alle angrepene på slutten, så jeg hvor gøy og festlig det var å drepe ''undeads''. Det at jeg hadde cirka 40 kombinasjoner, gjorde at jeg aldri gikk lei slåssing og dreping på dette spillet.
Det at man får et nytt våpen senere i spillet, som heter Blade of Artemis, gjør at man ikke går lei av kampene uansett. Det nye våpenet kan gjøre andre angrep, noe som gjør kampsekvensene betraktelig bedre! Noe som gjør holdbarheten til et offlinespill som dette, helt fenomenal!

Noe som er absolutt genialt i et sånt spill, som kalles nærmest ''hjernedød'' action, er at det er mange gåter, puslespill og andre hjernetrimmere i spillet, noe som gjør det ekstra vanskelig!

Min oppfatning av dette spillet, er at spillet er interssant for alle som liker ''hack n'slash'', gresk mytologi eller et heidundranes bra spill! Hvis man har cirka 7-15 timer ekstra, så prøv dette! De som også er villig til å bli frustrert, burde også spille dette!


Pluss: Underholdende, fantastisk kampsystem, holdbarheten, grafikken. Temmelig langt og godt spill.'

Minus: Klatringen, og dens evne til stor frusturasjon.

Beste øyeblikk: Defintivt, da jeg klarte å klatre på toppen av den bøylen med knivbladene.

Verste øyeblikk: Da jeg slet med klatringen på den bøylen.


Så da gir jeg:¨

Grafikk: 10/10 - Eksepsjonelt god grafikk, finpusset, og nesten alt er perfekt

Historie: 10/10 - Sterk på alle punkter, alt går opp i opp.

Musikk: 9/10 - Den er velpolert og skaper en god stemning for meg, men ofte litt intens

Gameplay: 9/10 - Fantastisk kampsystem, men klatring trekker ned den betraktelig.

Holdbarhet: 10/10 - Helt tidløst.

Medlemsanmeldelser7
Samlet karakter: 9.8/10
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10