White Knight Chronicles

Skrevet av: VVolf   2010-03-27

Det er nok ikke det beste rollespillet på alle punkter, men på storyen slår den knockout på alle sine motstandere!

Førsteinntrykk
"Vi utenfor Japan har ventet. Og vi har ventet lenge! Ikke før et år etter at spillet kom i butikkhyllene i spillnasjonen Japan, Hvor tusenvis av spilleglade mennesker bladde opp noen lapper og løp fornøyd hjem og skrudde på sin PS3. Ikke før den 24 Februar året etter kunne vi hjemme i Norge gjøre det samme. Men nå har vi gjort det. Vi har bladd opp en 500-hundre lapp, lagt spillet på disken og betalt, deretter har vi løpt hjem til våre elskede PS3'er og sjekket det ut, likt det, spilt det mer, og mer, og enda mer helt til vi endelig var ferdig med det Fantastiske japanske rollespillet! Har du ikke gjort det enda? Da vet du ikke hvordan det føles og spille et Japansk rollespill hvor alt er laget med stor forsiktighet og nøyaktighet, hvor du kan se at hver minste detalj er lagt flid i, brukt tid på og gjort spillet flytende og glatt, så du merker att alt har en mening. For det har det virkelig!"

Historien
Som ofte i japanske spill skal du redde en prinsesse, en ganske pen animé aktig prinsesse ved navn Cisna. Hun har lidd under både morens død, og har ikke snakket på 10 år første gang vi møter henne. Ikke lenge etter skal hun få lide mer i det faren også blir drept rett foran øynene hennes. Hun hadde vært død selv hvis ikke leonard (hovedpersonen,) hadde tatt grepet om sverdet sitt raskt nok. Under veis i din store reise for å redde prinsessen møter du på mennesker som vil hjelpe deg og som følger deg videre, ikke ulikt i hva som skjer i Final Fantasy. Ulikhetene begynner i at kampene ikke er turbaserte, noe som skiller det drastisk fra spill som ellers ligner. Grunnen til det er den fantastiske online-delen hvor turbasering bare hadde ødelagt. En veldig sterk historie, med karakterer som passer inn og animé aktig grafikk gjør at det fortjener sin 9'er. Kort sagt er det nermest et perfekt spill til de som liker animé, rollespill og dype historier.

Beste øyeblikk
Det beste øyeblikket må være når du slår "phantom" og inngår en pakt med han, som gjør at du kan transformere deg til den 7 meter høye "white knight". Som "white knight"
Kan du virkelig banke noen monster rumper! Noe som er ganske så gøy!

Grafikk
Grafikken er jo desverre, like gammel som den japanske versionen av spillet, noe som gjør at grafikken ikke er den beste jeg har sett, men med animé aktige figurer føles det riktig med animé aktig grafikk, en epic historie hjelper også til på helhetsinntrykket.

Lyd
Som ofte i rollespill er det stemningsfull og dyp musikk. Når du er i en kamp starter den originale "kamp" melodien som varer helt til fienden din er død, da dør den ut og blir byttet ut med musikken som hører til det området du befinner deg i. Musikken er et av høydepunktene i spillet.

Holdbarhet
Spillet har en lang og rollespillaktig historie. Med klisjéer som kidnapping av en prinsesse og en ukjent gutt som plutselig blir sent ut på oppdrag for å redde prinsessen fra onde krefter. Med en onlinedel tar spillet aldri slutt, og med leveler har du noe å strebe etter.

Gameplay
Gameplayet er godt forseggjort. Med "sanntidsrollespill" kampsystem som ikke er turbasert er en av tingene man trenger i en onlinedel. Derfor endte de opp med å ha det i hele spillet, noe jeg syns gjør det mer smaklfullt å spille onlinedelen.

Delkarakterer:
Gameplay: 8/10
Lyd: 8/10