World in Conflict

Jeg kom hjem med en stor boks i hånden, den var rød med en hammer og ljå i en matt gulfarge. jeg åpnet boksen og så ned i en bit av berlin muren og et billigheadsett som det stod world in conflict på, jeg beundret murbiten en stund, men la den raskt vekk og roten ned i esken til jeg fant det jeg lette etter, SPILLET!

Etter en overraskende kort instalerings tid satte jeg det in og så den gode gamle filmen fra demoen og trykket på campain og setter meg godt til rette. nå skal ikke jeg avsløre så mye av historien, men det som overrasket meg med det første oppdraget var at du ble ganske kasta inn i det, ikke noe laming greier hvor du har 1 tung tanks mot noen infanteri tropper med lette rifler. etter noen heseblene oppdrag måtte jeg ta kvelden, men spennigen boblet i meg... satte meg godt til rette i stolen og fyrte opp pc'en neste dag. grafikken er i helt særegen klasse med effekter, men det som virkelig imponerer er effektene fra en sikkelig carpet bomb, utrolig! Selv med min sugne pc som bare så vidt klarer spillet på medium har jeg aldri sett så god grafikk produsert fra pc'en min før, og med de gigantiske kampene hvor du er har en del bots på laget som kjemper ved siden av deg på andre oppdrag eller hjelper deg en sjelden gang, helt utrolig!

Historien er tykk som grøt med tanke på at det er et RTS(Real Time Strategy) fra "virkeligheten", de måtte forholde seg mye til virkeligheten når de lagde spillet selv om handlingen er fiksjon. oppdragene er lange og varierte og blir VELDIG sjeldent kjedelig, merket at det ble litt kjedelig en gang i 2 minutter før det pluttselig ble fult kjør, mange overraskendende hendelser gir også en spennings faktor og du tar ofte valg hvordan du skal konfrontere fienden. Kampanjen er fortalt fra en medkommandør sitt blikk og hopper fra usa til europa og tilbake til usa igjen, dette fungerer glimrende og spørsmål blir besvart som du kansje har lurt litt på mens du skyter kommunister til høyre og venstre mens du beordrer noen folk til å flankere fienden.

Kameraet... HERLIG! endelig har de begynt å bruke wsda til å bruke kameraet, dette er spessielt hyggelig for folk som er småvant til FPS(Front Person Shooter for de som ikke viste det) spill og fungerer bedre med gruppe knapper og hotkeys sånn at hånden ikke trenger å hoppe fra piltastene til foreks 2 for å sende noen units bak eller noe:P

Det at det er 3 faksjoner(USA, NATO(med norske spesial tropper^_^) og USSR, også kjent russland eller Commies, dette ordet får man høre mye iløpet av spillet. men det som gjør spillet enda bedre er at man har 4 underklasser til hver faksjon, de består av: Infantery, Armour, Air og Support. Man kan bestille units fra foreks Armour hvis man er air, men kan ikke få de største, beste og naturligvis dyreste unitsene til den klassen man ikke er, men hvis man bestiller noe fra dem koster de også mer en de ville gjort til den klassen. Dette er et veldig grundig laget spille så derfor har man også mulighet til å spille i "Fewplayers mode" da kan man kjøpe alle unitsa og man har flere poeng, men kan mask være 4 spillere, kampanjen blir spilt i fewplayers mode.

Multiplayer er det lagspill som gjelder siden hver klasse har sine svakheter å styrker, det er også en god variasjon med gamemodes

phu... så noen sluttord!

+veldig gjennomført og historisk korrekt, der de kan være det da...
+Kampanjen blir sjeldet kjedelig
+God AI og balangse
+Grafiskt mesterverk!
+Flere faksjoner slikt at det ikke blir kjedelig online og man kan altids ta en ny rolle og opplevelsen og taktikke forandrer seg helt
så minus...
+Åpen slutt for expansions
+lang og god kampanje
-Det eneste må være at man ikke kan spille som russerne, eller lenge som NATO, burde kansje vært 3 forskjellige kampanjer

Noen siste ord? Beste creditsa jeg har sett, rent mesterverk...

PS. til GR's annmeldelse? Halvkort? etter å ha lest den før jeg kjøpte spillet trodde jeg det var slutt hele tiden men gleden bare fortsatte og fortsatte til jeg nesten var lei, men fortsatt engasjert

Samlet karakter: 9.3/10
1
2