logo hd live | No Rest for the Wicked

😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄

Mirror's Edge

Skrevet av: Kronoz   2009-08-24

Folka i DICE vet hvordan de skal lage spill. Med tittler som Battlefield Bad Company, Battlefield 1942 og Battlefield 2142 så har de greie på hvordan man skal lage gode krigsspill. Derfor kom det kanskje som et sjokk for folk når det ble kjent at de hadde planer om å lage et parkour spill.

I Mirror's Edge så spiller du som Faith. En budbringer i en politistat av en by. All informasjon er kontrollert og sensurert. Derfor blir diverse grupper tvunget til å spre informasjon på annet vis. I dette tilfellet over hustakkene med "runners". Dette er altså Faith. Spillet starter med en enkel og meget grei trenningsdel.

Selve storyen i spillet er ikke noe spesielt. Søsteren din (som er politi) blir anklaget for å ha drept en av kandidatene i det kommende valget for borgermester. Faith sverger på å finne ut sannheten i hva som har skjedd da hun drar for å hjelpe sin søster, og hun også blir etterlyst for medvirkning. Resten er ganske rett frem. Følger spor for å finne den virkelige morderen og konspirasjonen bak det hele.

Det som er fantastisk med Mirror's Edge er gameplayet og designet på selve spillet. Du løper, hopper og sloss med et par enkle tastetrykk, og det hele er ganske enkelt å komme inn i. Det som spillet ikke tillater derimot er feil. Gjør du en feil før hoppet eller mens du sloss er du så godt som død. Dette fører til at det er mange områder du rett og slett må spille på nytt fordi du fucket opp det hele i siste sekund. Jeg for min del oppfattet ikke dette som noe negativt. Det passer perfekt med den perfeksjonistiske linjen spillet fører.

Så litt over på designet. Det er få farger på brettene. De som går mest igjen er hvitt og rødt. Alle fargene er sterke kontraster. Det at byen er så ren, hvitt og direkte minimal med dekorering passer perfekt inn i den følelsen spillet ønsker og gi. Du får en Matrix følelse om at alt er kontrollert og følger en fast rutine. Unntatt de få, som deg. Det gir en helt fantastisk og autentisk følelse.

DICE har med dette spillet virkelig vist at det ikke er bare krigsspill som er deres spesialitet. Jeg gleder meg til vi får se mer av Faith og hennes kamp mot det totalitære samfunnet.

Living on the edge, the mirror's edge.

Medlemsanmeldelser18