logo hd live | No Rest for the Wicked

😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄

Sam & Max: Season One

Som en samling av Telltale Games sine første 6 episoder av Sam & Max til PC kommer de nå til Wii, og etter å begynt å spille det har jeg blitt hekta av fete kommentarer og å finne løsninger på de mest bisarre saker.

Noe dere burde vite er at jeg har aldri hatt greia for pek-og-klikk spill, de føles bare ikke som, vel, spill.....
      Det er litt rart, men det bare er sånn.
      Før jeg fikk Sam & Max likte jeg det ikke og når jeg ønsket meg Sam & Max til jul hadde jeg ikke peiling på at det var et pek-og-klikk spill. Hadde jeg visst det ville det nok ikke blitt et kjøp. Og nå tenker jeg bare at jeg ville gått glipp av noe utrolig bra.....

Sam & Max er sammen Freelance Police. Sam er den kule hunden i dress og den egentlige detektiven i gjengen. Max er en vill/gal/morderisk liten kanin som mener at alle kriminelle skal bli håndtert på den mest voldelige måten mulig. Vi følger disse to gjennom seks episoder (saker) som varierer fra å finne ut hva noen gamle barnetvstjerner vandaliserer hele nabolaget for, til å redde hele verden. Ganske variert med andre ord. Utvikleren Telltale Games (Strong Bad's Cool Game For Attractive People) har virkelig gjort en strålende jobb med Season One og for å være mitt første pek-og-klikk spill er jeg utrolig fornøyd.

Wiien er vel den ideele konsollen for å gi ut et pek-og-klikk spill på og alt blir gjort med Wii remoten. Det fungerer bra og det er veldig vanskelig å si noe om kontrollen siden alt du skal gjøre er å peke og trykke på A-knappen.

Sam & Max er et spill hvor du skal løse forskjellige saker og utfordrer deg ved å tenke på de mest utrolige måter, noen som kanskje ikke er så vanlige og andre som bare trenger at du setter to og to sammen. Alt i alt er en god vanskelighetsgrad på spillet og hvis du bare tenker logisk hele tiden vil du dessverre ikke komme deg særlig langt i Sam & Max. Selv hadde jeg store problemer med første bane, men så dukker det opp en rar ide i hodet ditt og vips så er du nærmere å løse saken.

Grafikken er veldig god, men til noe tider litt hakkete da det er mye å ta tak i på et visst sted, men den er veldig god og figurer og animasjoner er relativt gode og alt har et veldig tegneserieaktigpreg som fungerer utmerket i spillet. Lyden legger ikke en demper på spillet i det hele tatt, stemmeskuespillet er på topp og hver eneste karakter har en stemme som er god og passer til hva du ville tro personen ville ha hvis du så et bilde av dem.
      Holdbarheten er ganske middels og seks episoder er litt for lite for min smak, men prisen er litt lavere enn andre spill så det er verdt det for pengene.

Sam & Max faller i smak for meg, men sånn er det sikkert ikke for mange. Jeg er litt overrasket selv over at jeg likte spillet og mange kommer sikkert ikke til å finne Max sine brutale kommentarer morsomme og kommer ingen vei i saken uansett hvor hardt de tenker. Sam & Max var en fantastisk overraskelse for meg, men blir nok en skuffelse for mange andre. Liker du pek-og-klikk spill med brutal humor eller tror du det finnes en eller annen ulogisk detektiv i deg blir nok dette et bra spill for deg. Men du kan dessverre ikke vite særlig mye før du har prøvd det.

Grafikk: Veldig godt laget tegneseriegrafikk, men noe hakkete til tider.

Lyd: Fantastisk stemmskuespill og god musikk.

Gameplay: Pek-og-klikk.....