Infamous

InFAMOUS har på diverse sider generelt fått en solid karakter og skryt.. Og jeg kan definitivt si meg enig i det meste.. Men jeg er også veldig uenig i det meste, så derfor skriver jeg denne anmeldelsen for å utrykke mine meninger om dette noe oppskrytte spille.

Jo så da for å begynne enkelt får vi begynne med historien. Plottet i InFAMOUS handler om Cole som har blitt bedt om å levere en noe spekulativ pakke, noe han senere må stå for konsekvensene av. For inne i denne pakken er det noe som kalles for "The Ray Sphere" Og det er en stor konsentrasjon av elektriske krefter designet for å trekke ut livet av mennesker i nærheten, og deretter fokusere den energien på personen som bruker den. Og deretter når Cole blir bedt om å åpne denne mistenkelige pakken, så skjer det dramatiske ting og i det neste øyeblikket så står byen i flammer og han sitter igjen med elektriske krefter. Uti fra dette har du, spilleren, ett valg, bruke kreftene dine til det gode eller for ditt eget velvære.

Dette er da utgangspunket som leder opp til den klimatiske slutten, og tro meg slutten er uventet, det er en sterk historie, i forhold til ett par andre nye titler.

Grafikken er god, ikke mer. Enkelte ganger ser settingen veldig fin ut, men det er ikke noe grensesprengende eller "sexy" grafikk.. Det er vell derimot en grafikk motor som heller sikter det litt mer mot "rough beauty" for å si det sånn. Cole er en detaljert person og det er gøy å se på den likbleke og onde cole.. Bare jævlig synd at når du har kommet deg til InFamous rank så ser du helt lik ut som den onde Cole på demoen :( Og dette var veldig skuffende syns jeg..
Det er en del jaggies mer merkbart en enkelt andre spill, men det går bra å overse det vis du prøver.

Når du hopper gjennom kvartal til kvartal i en stor by er det meningen at det skal høres litt variert ut og det gjør det, bare synd at lyden blir irriterende til tider.. For eksempel du hopper og klatrer rundt på en bygning til du ser en fiende som lager noe forferdelig støy med munnen, du velger å ignorere han og du fortsetter å klatre etter hva det nå er du klatrer for. Og siden du ikke tar deg av ham fortsetter han å løpe under deg og lage disse lydene, og da tenker jeg bare "Prøvde utviklerene å lage de mest irriterende fiendene ever? For det har de." Fiende har noen distinkte lyder som kan blir litt irriterende å høre på i lengden. En annen ting jeg føler er verdt å si er at enkelte ganger du hopper gjennom byen begynner spille å bygge opp atmosfæriske lyder, og de er bra bare det at.. de er absolutt ikke nødvendig der og da, men gjerne vis det var at jeg gjorde ett spennede oppdrag. Men dette burde ikke være så farlig ettersom at lyden er bra og at musikken som kicker inn når det blir action er fantastisk.

Ja da var det gameplayet.. Og når jeg leste anmeldelsen her på GR som var ett eller annet om at klatringen fikk Assasin`s Creed og Prince Of Persia til å virke trege og automatiske, og etter å ha hørt flere steder at klatringen var så bra så ble jeg jo litt påvirket og hypet. Men det ble en stor skuffelse.. Mange ganger under oppdrag når jeg prøvde å klatre fra point A til point B så måtte jeg starte på nytt fordi finger bevegelsene mine tydeligvis ikke var "konkrete" nok, noe som gjorde at spillet tenkte "ahh så du vil bare falle ned her? Ok.. start på nytt da." Dette var virkelig noe som fikk meg til å tenke, "Jeg vil heller ha automatisk akrobatikk enn ubestemsom klatring." Og derfor fant jeg klatringen litt til bry. Pluss det at ofte når jeg klatret ville kameraet mitt sette seg fast i omgivelsen og Cole få et glitchet superjump opp i luften. Men alt i alt er gameplayet solid, dog noe ujevnt spør du meg. Krefter og alt får deg ti lå føle deg som en uberbadass bare synd at når du møter 2 eller 3 fiender kan du lett bli eid, men når du møter en person og sparker 2000 volt i ræva på han fra et tak på 10 meter så bare reiser han seg opp.. WTF?

Gidder ikke noe pluss minus, mine meninger og dette spillet er altfor blandet for det.

Jeg skjønner at jeg har snakket mest om irritasjoner, men det er bare fordi jeg syns spillet virker noe uferdig og syns at dette kunne lett bli fikset på viss de bare hadde tatt seg litt lengre tid.

Medlemsanmeldelser10