Utgiver: THQ
Sjanger: Eventyr-action
Plattform: Xbox 360/PS3
Spillere: 2
Aldersgrense: 18+
Utgivelse: 30 januar 2009 (Til pc)

Spillet starter med at du lager deg selv, fordi du må ta plastisk kirugi pga. ulykken du hadde i SR1. Der kan du velge absolutt hvordan du skal se ut - du kan velge alt fra størrelsen på nesen til hvilken stemme du skal ha, noe som også er utrolig morsomt og lage sin helt egen fyr. Og selvfølgelig har en haug med folk lagd kjente rappestjerner på internett, de har lagd idolene sine slik de syntes de ser ut - og ja, de ligner! Du kan finne disse på youtube.

SR2 ligner på GTA, men samtidig er det ganske forskjellig. SR2 har mye mer forskjellige ting du kan gjøre, du kan gjøre så utrolig mange aktivititeter jeg ikke trodde var mulig å få til i ett spill. SR2 er også et gangster-miljø som man ikke ser så mye til i GTA som i Saint's row 2, personlig liker jeg kult slangspråk, gangster-klær og rap / hip-hop. Sånn som utover i spillet møter du masse nye folk, som etterhvert blir "homien" din og du kan ringe han/hun å få med han/hun på hva som helst. Du en en gjeng-leder! Og du føler deg absolutt som en leder når du spiller, alle i gatene om de er i gjengen din eller ikke har positive kommentarer de kommer med.

Personen du spiller prøver å være gangster, selvfølgelig - jeg har ledd utrolig mye av det, selvom det er nokså serriøse dialoger. Storyen i spillet syntes jeg er utrolig fascinerende og så vidt jeg veit er det fortsetteren av historien til 1'ern av spillet. Storyen handler om å drepe de forskjellige gjengene, og ødelegge for de og drepe lederen. Etterhvert som du utfører oppdrag så får du nye, og spennende ting. Etterhvert som du gjør mission oppnår du ting sånn som; erobring av "hoods", etterhvert som du utfører oppdrag får du en nye Hood som vil si at stedet er ditt! Oppdrag er lurt å gjøre - du kan etterhvert ha 3 homies som følger etter deg, du kan velge hvilken biler gjengen din skal kjøre i og du kan kjøpe ting mye billigere! Onlinestøtten er også bra, har du lyst til å fortsette spillet bare med andre bør du prøve ut SR2 sin online. Der kan du nemlig denge og kjøre race mot andre folk!

Det er endel viktige og spessielle ting som er viktige i spillet: Status er viktig i spillet, å oppnå respekt er noe av det viktigste du gjør. Bling er også utrolig viktig i spillet - det er noe som heter "Pimp-level" eller noe lignende, hvis du får opp "pimp-levelen" din får du ting billigere og du får mere respekt .Du må gjøre activities (racing, selge biler, stjele horer, være politimann osv) før du går på mission.

Konklusjon:
Det er utrolig god variasjon i spillet, du kan nesten gjøre alt man kan gjøre i virkeligheten - utenom det som er kjedelig på et spill. Det som er kjedelig på et spill er å gå på do, spise og sove syntes nå jeg. Derfor er jeg glad spillet ikke har soving og do gåing i seg. Spise kan du jo, men det er ikke noe du MÅ gjøre. Når jeg sier at det er god variasjon i spillet mener jeg også at ingen av oppdraga er like, ingen av aktivitetene du kan gjøre er like. Bilene i SR2 syntes jeg er skuffende, jeg syntes det er alt for få biltyper på spillet. Heldigvis er dette bare en del av spillet! Er du glad i gangster og hip-hop/rap miljøer? Liker du GTA, men vil ha en ny type? Kjøp Saints Row 2

Lyd: 8/10: det er ikke en fantastisk lyd, men en lyd som passer bra til spillet.
Grafikk: 9/10: Absolutt en sterk 9'er der, det er ikke en helt perfekt og fantastisk grafikk, men det er en helt ok grafikk som matcher Saint's row 2 sitt miljø.
Holdbarhet: 10/10 Utrolig god holdbarhet, skjønner ikke at du kan gjøre så utrolig mye og i tillegg er alt variert..Ingenting er likt.