Castle Crashers

Castle Crashers;

Jeg ble først forbauset over hvor "smooth" grafikken og gameplayet var til å være et arkade spill. Før jeg lastet det ned hadde jeg spilt Alien Hominid en god dose, og hadde rett og slett begynt og bli lei av de repeterende og til tider utrolig vanskelige oppdragene spillet tilbød. Heldigvis hadde spillet 2 player co-op, noe som reddet meg like mye der som på Legendary campaign i forhold til Halo 3 den dag idag. For det er gått en god stund siden Behemoth først slapp ut Alien Hominid til Xbox i 2005

Denne gangen har Behemoth laget en 4 player co-op del for de som liker å spille seg igjennom de mange varierte og morsomme banene sammen med venner! Konkuransen mellom å "ranke fortest mulig opp i level'er" blir sjelden større en her! Det er utrolig morsomt å oppgradere den lille korsfareren din til den ultimate krigs maskinen for så å løpe ifra vennene dine, og knuse en hver motstander før kompisene dine i det hele tatt rekker og komme bort til slagsmålet!

Utover dette har faktisk den noe tradisjonelle "redde prinsessene" handlingen ingen kjedelige aspekter. Om du har testet demoen på Xbox Live så har du nok fort fått med deg hvordan spillet er, og liker du demoen er sannsynligheten stor for at du vil like den relativt store fullversjonen.

Gameplayet spillet har er veldig flott, det er god stemning rundt alle karakterne, og utrykkene de diverse viser er underholdene.
Til tross for at spillet egentlig er et rent "Hack n' Slash" spill, viser det nye aspekter rundt hva et side scrollende arakade spill slik som dette burde inneholde.

Det har tatt elementer fra rollespill hvor man "levler" opp karakteren sin og bygger dens våpen arsenal og ferdigheter, og satt det sammen med de typisk klassiske Hack n' Slash elementene, og via dette laget hva jeg vil kalle en god miks fra begge verdener.

Oppgraderings systemet baseres i Experience (XP) Man starter som Lvl. 1 og kan jobbe karakterens sin opp til det maksimale lvl.99. (Uheldigvis var det en STOR glitch i XP systemet tidlig etter release, og man kunne jukse seg opp til lvl 99 uten større vanseligheter via en ussel bomerang! Skuffende...)

Ettersom man får XP etter å ha hakket opp diverse fiender får man fylle opp en rekke forskjellige attributter før neste oppdrag. De forskjellige ferdigheten man kan velge mellom å oppgradere er som følger;

-Strenght/Styrke
-Magic/Magi
-Defence/Forsvar
-Agility/Beveglighet/Fart/Spenst

Utover dette har man også muligheten til å få med seg en liten følgesvenn! De kalles "Aniamal Orbs" og er en morsom vri for et Arkade spill. Den første man møter på er en liten flygende grønn froske ting. Fordelen med akuratt den lille forfølgeren er at den hjelper deg bevege deg raskere i vann. Ja, akuratt. Det er ikke så mange brett hvor akuratt denne lille krabaten har noen effekt, så det blir fort til at du finner deg en ny og bedre Animal Orb. Kjæledyrene du finner gir deg også muligheten til å ranke opp fortere, hoppe høyere og en hel rekke andre ting. Om man jakter etter Achievements kan man også sanke inn en del for å finne alle kjæledyrene.

Det samme gjelder for våpnene i spillet. Når man slår en fiende, eller boss som bærer et våpen mer skinnede og fint enn ditt eget,,, da plukker du det opp. Om du klarer å finne de totalt 63 ulike sverdene, venter en achievement ikke vært halvparten av bryet engang. Uansett litt tøft mellom oppdragene når man tar en pause for å vandre ned i magen til en gedigen froske liknende sak for å beundre de mange sverdene du har samlet opp i løpet av karrieren. Det samme gjelder for kjæledyrene dine, de venter i bunnen av en Noa's Ark miniatyr nært frosken.

Pausene mellom brettene brukes også til å kjøpe flasker med "livdrikk", bomber og toaster som gjør deg om til Hulken i 10 morsomme sekunder med fiende knusing!

I tilegg til mange kjæledyr og ulike våpen har også spillet relativt mange helte karakterer og velge imellom. Totalt er det 22 spillbare karakterer man kan jobbe seg frem til å bruke. Om man kjøper ett par av de via Marketplace på XboxLive, eller banker opp en hær av barbarer i de forskjellige arenaene som dukker opp etter hvert som man kommer videre i "brettspillet" eller ikke, så er de i alle fall der! Selv har jeg ikke gått lei av min "Red Knight's" ferdigheter, og ser ikke poenget i å begynne nye karrier med 21 nye helter som alle har spesielle ferdigheter. men, men.

Grunnet til at jeg personlig ikke går så lett lei av spillet er at jeg beundrer grafikken, gameplayet og ferdighetene i høyt plan.

Stor gjenspillings-verdi, og generelt sett virkelig vært bruket av dine verdsatte Microsoft Poeng. (...)

Lyd= 9/10