Pokémon Diamond/Pearl

Jeg elsket Pokemon Ruby i den tiden det kom ut. Så jeg satt gladelig i mitt ny kjøpte pokemon Pearl spill i Ds min.

Gameplay

Gameplayet er det samme som i alle de andre håndholdte spillene som er kommet i serien. Man fanger pokemon trener dem for så å beseire 8 gymledere (sterke og spesielle trenere) og til slutt pokemon ligaen. (the elite 4 og the champion) Selv om det å trene og kjempe er hovedpoenget i spillet, finnes det andre ting i spillet man kan gjøre som for eksempel å bygge secret base og å være med i pokemon contest.

Online del

Online delen er ikke et av Diamond/Pearl sin sterkeste side, men den er nok til å øke holdbarheten med noen timer. Man kan blandt annet spille med venner over wi-fi, men da må man ha registrert dem i pal padden. Man kan også trade pokemon over wi-fi med hvem som helst. Man bare velger hvilken pokemon man er på jakt etter og så får man se om noen er intresert i å trade den.

Grafikk

Grafikken er ikke forandret noe særlig fra de gamle pokemon spillene. Teksturene er enda simple og pokemonene står helt i ro. Men en liten forandring er at spillet har blitt mer 3d. Selv om detaljen ikke er så bra er det sånn jeg mener at grafikken i pokemon spill skal være. Pokemon har aldri vært mening å ha veldig mange detaljer osv. Så selv synes jeg dette er noe med det beste med Diamond/Pearl.

Lyd

Musikken i noen steder av spillet kan være ganske ensformig å kjedelig etter man har hørt den for hundrende gang. Men i noen steder er musikken episk som for eksempel når man har beseiret ligaen. Da viser gamefreak sine komponister at de er i verdens klasse. Lydeffektene er det ikke så mye si om, de er mer eller mindre akkurat de samme som på tidligere pokemon spill. Så hvis du har spilt noen av dem fra før av kjenner du deg straks igjen.

Alt i alt er Pokemon Diamond/Pearl et spill som jeg anbefaler for de som ennå ikke er lei av pokemon og for dem som vill ha et lett og underholdende Rpg spill som du mest sannsynelig kommer til å bruke utallige timer på.

+ Fin grafikk
Noen episke melodier
wi-fi kamper med venner