Prince of Persia

Hvordan jeg fikk spillet:
Jeg tok den vanelige turen innom gamestop nede i byen, jeg lette etter et bra men billig spill. Jeg så ikke noe bra men på vei ut så jeg Prins of Persia til bare 350 kr. Selvfølgelig var det brukt men det var jo så billig, det hadde jo bare vært ute er måneds tid. Jeg gikk hjem satte meg i senga og begynnte å spille.

Innleding:
Prinsen befinner seg i ørkenen, han leter etter apen sin som har stukket av med gullet han har stjålet. Prinsen støter på den vakkre og mystiske Elika som han følger etter og hjelper. Til sammen blir de kastet inn i et fantastisk eventyr med mye farer, mektige monstre og et forhold som vokser. Prinsen og Elika skal redde verden fra mørke og den slemme Ahriman som er mørkets gud.

Gameplay:
Testet versjon ps3

Gameplayet i dette spillet er omtrent likt det som er i den orginale Prins of persia trilogien, omtrent alt er likt slåsskanpene, akrobatikken og løsingen av gåter.
.
Du styrer den egoistiske og selvgode prinsen som får hjelp av Elika, du slenger og bruker Elika som en dokke i spillet. Hun redder deg fra å dø, hun hjelper deg i slåsskamper, hjelper deg å hoppe og viktigst det er hun som healer landet igjen, Elikas oppgave er å redde verden fra mørket hun er rett og slett livs viktig for deg og verden, men ellers er hun en veldig fin og litt morsom lekedokke. Elika får kreftene sine fra den snille guden omaz som i sin tid fikk ahriman vekk fra overflaten I pop går det meste ut på å hoppe fra vegg til vegg, løpe i taket og mye andre akrobatiske bevegelser noe som gjør spillet morsomt og et veldig prøve spill akkurat som Mirrors edge.
Men jeg vil si at dette prins of persia spillet er mer et samle-spill en et adventure-spill, dette er fordi man skal samle light seeds gjennom nesten hele spillet. Du skal samle light seeds for og heale landet og kvitte deg med fienden når du har healet alle furtial-grounds blir alt mye bedre.

Pluss/minus med gameplay.
Pluss: mye akrobatikk bra kontroller og lang gameplay på cirka 16-18 timer.
Minus: Alt for mye reppeterende, dårlige slåsskamper/bosser og alt for mye samling av light seed og da mener jeg ikke litt.

Grafikk:
Grafiskk set er Prins of persia veldig bra til å være cell-shading. Det er helt utrolig å se ut over det fantastisk fargerike og vakre landskapet. Omgivelsene er vakre folkene er vakre alt er veldig bra gjennomtenk og igjen sykt vakkert. Til cell-shading er Prins of Persia helt fantastisk jeg har ikke noe negativt å si, rett å slett alt er bare epic!

Pluss/minus med grafikk.
Pluss: veldig flotte farger og omgivelser, skildringen av mørket og lyset er bare fantastisk. Personene og monstrene er også veldig bra. Men igjen det beste er fargene og lanskapet som strekker seg utover alt.
Minus: ikke noe!

Lyd:
Musikk:
Musikk er det ikke så veldig mye av i PoP men det er litt det som er av musikk er ganske rolig og arabia aktig. Musikken høres mest når man slåss og på start menyen. Bra musikk.
Lydeffekter/osv:
Lyden er som i spill flest ganske bra på effekter.du hører lyden av fiender som skriker du hører lyden av deg selv som løper bort over gulvet du hører hansken din som skrapper nedover veggen. Det som er det beste med alt som har med lyd og gjøre er voice-actingen den er rett å slett fantastisk.prinsen har den perfekte stemmen som er blanding av sjarmær og sleiping dette er noen av høydepunktene i spillet.En annen ting som er fantastisk bra er dialogene som du får vite mye viktig innformasjon gjennom, det er så morsomt å høre alle de morsome kommentarene til Prinsen.

Pluss/minus med Lyden.
Pluss: Voice-actingen og dialogene er fantastiske dette er noe av det beste i spillet og jeg bare elsker det, dette burde ta luften i fra dere som syns voice-acting og dialoger er viktig.
Minus: Litt kjedelig og veldig lik musikk gjennom hele spille har noen bra stunder men ikke mange, ellers kunne man godt hatt litt mer overdrevene lydeffekter.

Min konklusjon/mening:
Prins of persia er et ganske bra spill men sammenlignet med de forrige spillene er det ikke et kjempe bra spill. Jeg følte at dette spille manglet litt av gløden prins of persia en gang hadde, dette spillet er et ganske bra grafiskkspill med noen høyde punkter blant annet med noen av bossene men spillet blir alt for tamt og dødt. Mer eller mindre handler pop om å sammle light seeds noe som ikke er gøy pluss at en mot en kampene er altfor kjedelige. Prins of persia er et spill for deg som liker bra cell-shading, flotte dialoger og sammle på ting i spill eller hvis man er ekstremt pop fan. Jeg syns spillet var vært 350 kr men ikke et øre mer.

Karakter:
Gameplay:7/10
Holdbarhet:5/10