Crash Team Racing

Bare fire år var jeg da mamma kjøpte playstation 1 til meg med Crash Team Racing.
Selvfølgelig kunne ikke jeg spille men storesøsteren min hun spillte det. Etter vært som jeg ble eldre begynte jeg å spille og mitt grunnlag som en fan av spill ble lagt.
Når jeg hadde hatt playstation i noen år hadde jeg kjøpt en drøss med spill men alle var bare dumme teite penge sløsende spill som ikke hadde en betydning. Men et spill skinte igjennom en massiv bunke jeg hadde bygd opp. Det var CTR. Dette spillet er helt seriøst verdens beste spill. Dere tror sikkert at jeg bare overdriver nå men CTR har en fantastisk historie og gameplay. Du kan spille 1 til 4 spillere og det er driit bra i en spiller delen også. Jeg husker at storesøsteren min og jeg satt dag inn og dag ut å spillte dette spillet sammen. Det er kansje ikke så stort for dere at vi satt og spilte men storesøs og jeg var ikke akkurat gode venner når vi var små. Men når vi satt sammen og spilte dette ble vi kjørekompiser og hjalp hverandre igjennom hver runde. Jeg kan med ærlighet si at dette spillet gjorde slik at meg og storesøs har et mye bedre forhold nå.

Men nå har du fått litt backstory med spillet og meg så her får du anmeldelsen:
Grafikk
Grafikken på CTR er helt utrolig. Spillet har en kul retro stil over seg og jeg ser at vis dette spillet hadde blitt relansert i dag med den samme grafikken ville det ha gjort seg veldig bra på spillmarkede. Grafikken gjør nemelig at spillet blir behagelig og koselig å spille. Den eneste ulempen med spillet er at du må ha en litt gammel tv for å spille det. Det er slik at en nyere tv med 100hz ikke tar spillet fordi det er for dårlig. Dette betyr ikke at spillet har dårlig grafikk men at tv'n rett og slett ligger alt for langt foran spillet teknisk sett. Jeg syns spillet har en helt vidunderlig grafikk som er noe helt for seg selv.

Lyd
Lyden på CTR er en koslig variasjon fra juletoner til skumle og dystretoner.
Lyden er veldig god til å være et første generasjons spill og skaper en god stemning.
Musikken de brukker i spillet får spilleren til¨å slappe av mens man kjører, men man kan jo så klart ikke det når det ruller bomber og misiler opp i eksos røret ditt. Det eneste som er frustrerende med lyden er når den kommer litt for sent. Når jeg noen ganger sladder rundt en sving kan lyden komme litt forsent men en pipende lyd. Dette er en bitte liten feil for meg når spillet er så bra.

Gameplay
I CTR kan du velge imellom veldig mange karakterer. Etter vært som du tar bosser kan du spille som dem også. Spillet kan spilles av 1-4 spillere på både kjøring og arena. Arena er der man møttes for å sprenge værandre i filler med de forskjellige våpnene som ligger i kassene. De forskjellige baner og arenaer gjør spillet svært holdbart.

Oppsummering
Naughty Dog har virkelig over gått seg selv denne gangen. Dette fabelaktige spillet byr på så mange overaskelser at det ikke et måte på. Du kan finne på tonnevis med ting å tang og på spillets mange baner er det også mye moro. Som Naughty Dog sa det selv: I dette spillet er det bare den raskeste som overlever.
Her kjører venner og fiender mot hverandre i et kappløp om den virkelige store premien-PLANETEN JORDEN!!!

Mine karakterer:

Grafikk 10/10