Fable II

Kan egentlig bare si at Fable 2 er et slik spill som er sabla gøyt og spille:) Gå mann så mange forskjellige saker og ting man kan fordrive tiden med det er ""nesten"" GTA i fantasy form.

Det begynner med at du (little sparrow) og søsteren går rundt i byen lut fattig på let etter både mat og penger. Der de plutselig får øye på en selger som holder et lite "show" og viser fram hva han har fått med seg fra rundt om kring i Albion. Her har han blandt annet et speil som gjør at eieren ser utrolig vakker ut, men det må være i et mørkt rom, påstår ham. En annen liten magisk artifakt han har til hende er en liten vakker spille dåse. Denne gir eieren et ønske. Denne får vi kjøpt for 5 gull mynter som man får etter noen tjenester her og der. Storesøster tenker ut seg et ønske og setter igang denne spilledåsen. Dåsen forsvinner i et lysglimt og det gjør oxo håpet deres, men ikke lange tiden går før ønsket kommer i oppfyllelse. Man våkner dagen etter ved at en mann har kommet for og hente dem til slottet. Ønsket til søs var at en dag ville hun og brodern bo i et slikt slott. De ankommer slottet og får komme inn. Her inne får man vite litt av hvert f.eks at kona og ungen til kisen som eier slottet er død og at man ikke må nevne dette, men det kan man heller ikke siden nesten hele "slott" sekvensen er en cutscene el. en lang dialogs om vi ikke kan styre, men det gjør jo ingenting det for det er spennende uansett. Her får man vite at søskene er litt spesielle de er "heroes" ikke som i tv-serien, men at de har spesielle krefter. Dette blir slottskaren overasket over og prøver og drepe begge to og lykkes. Her
begynner spillet i det store og det hele. Gutten man spiller dør ikke helt, men må ligge i mange år for og bli helbredet igjen. Nå er gutten voksen og det er tid for hevn.
Det blir en lang ferd med mange morsomme og spennede oppdrag og øyeblikk, man møter på alt fra små brungrå kyllinger til store steinmonstre. Grafikken i spillet er sweet liker alt jeg ser.

Ond/Snill, Morsom/Sur, Gift/Ugift og Tyv/Politi er bare noen stikkord og det finnes mange fler. Kjøp mange hus å bo der el. lei de ut og få inntekt hvert femte minutt selv når Xbox`en er slått av:) Det er en grei måte og tjene penger på, men "downsiden" er at maskinen er av og man ikke får spillt, det er kjipt i et så gøyt spill så dette. Man har et "karma" system man forholder seg til, har man lyst på mange venner og kjærester er man snill og grei mot alle og vice versa. Ja det er lov til ha mange koner og barn, men disse må man selvfølgelig ta vare på. Dette gjøres ved og sette opp et budsjett slik at de klarer seg når du er ute og slakter hobbes (merkelige små runde hårette monstre) man må også besøke kona og barn eller mann og barn hvis du heller vil det for og holde liv i flammen. Man kan jobbe og tjene penger eller gamble og tjene cash på den måten selv om i mitt tilfelle vinner alltid dealeren. Jobb som bartender og hell øl/mjød i krus og send de bortover bardisken til den som bestillte, kansje du heller vil være blacksmith (smed) og lage sverd eller en god gammeldags trehogger. Måten man jobber på en ganske enkel oppgave man forholder seg til en strek der en hvit prikk går fram og tilbake på, når denne prikken er på den grønne sweetspot`n må man trykke blir det vellykket får man mer og mer penger for hver gang, dvs helt til du bommer og må begynne på nytt igjen noe som er sabla frustrerende, men ironisk nok litt gøyt også.

Eneste grunn for at spillet får en 9 ikke en 10`er er co-op (flerspiller delen) som man kan spille på Live eller lokalt er at det var bare teit. Skal du spille med en annen kompis kan du ikke være din egen hero. Why, man må være en såkalt "henchman" bare en vanlig fyr, men dette er jo ikke et spill som trenger en flerspiller del for og løfte det opp, det er bare sabla gøy og sånn er det.

Anbefales!

Medlemsanmeldelser16
Samlet karakter: 8.7/10