Grand Theft Auto IV

Gta iv er et av årets beste spill. Selv om at det ikke er helt perfekt er det kanskje det beste spillet noensinne.
En båt legger til kai i havna til Liberty city, Niko Nelic går ut fra båten og ser seg omkring etter fetteren hans. Niko har kommet fra europa, rømt fra elendigheten etter en krig. Han har drat til liberty city fordi fetteren hans som heter Roman Belic har mailet mye til ham om at han har et perfekt liv med supermodeller sportsbiler og slikt. Etter en stund kommer roman kjørende i en nedslitt taxi og de to blir overlykkelige for å enderlig treffe hverandre igjen. Etter en rask kjøretur kommer de til en nedslitt leilighet og Niko blir veldig forhvirret. Det viser seg at Roman løy om alt. Han hadde ingen sportsbiler, bare et lite taxifirma. Han hadde spillegjeld langt over ørene og ble konstant jaget av folk som vill ha pengene sine og Niko blir presset til og gjøre noe for og ungå at roman vel blir drept. Historien i gta iv er en av de beste jeg har vært igjennom. det vises at rockstar har virkelig laget et spill som tar pusten fra de fleste. Fra det øyeblikket du starter spillet merker du at det er mye som er forbedret siden san andreas. Bilfysikken er fantastisk, det føles som om bilene har vekt og skadefysikken i spillet er helt fantastisk, hvis bilen for formye bank så er det mest sansynelig at motoren streiker. Det er mye nytt i gta iv som at når du skal komme det bort fra politiet så kan du bare komme deg ut av en søkesirkel så tar det noen sekunder så er du ikke etterlyst lenger. Så er det online multiplayer. Den er laget perfekt, den har omtrent 12 moduser, det er alt jeg sier for ikke og ødelegge overaskelsen. Selv om det er så mye nytt er det dessverre noe som er tatt ifra, det er ingen tankser i gta iv, tuning på biler er helt vekk osv osv. men utifra det så er gta iv et fantastisk spill som du må få med deg.

grafikk:10 gameplay:10 lyd:9 holdbarhet:9
+mye nytt,telefon, fantastisk kontroll, enderlig ragdoll, perfekt kontroll, famtastisk online
-ingen tanks, ingen tuning, ikke så mange våpen