Gears of War

Tv skjermen min er full av blod. Jeg sitter med et smil som kunne ha kommet fra djevelen selv. Jeg ser med glede hva jeg har gjort. Jeg har sagd en Locus i 2 biter, og jeg elsker det! Jeg elsker alt med Gears of War!

Gears of War forteller en enkel men action full historie om Marcus Fenix og resten av menneskehetens kamp mot de onde romvesnene Locust. Menneskeheten er nesten utryddet, store deler av verden er ødelagt og det ser ut som Locust vil vinne. Men det finnes håp om å klare å finne en måte å beseire Locust på. Og de eneste som klare dette er Marcus Fenix og resten av hanes gruppe med store muskuløse soldater. Dette er en enkel måte å forklare den action fylte historien til Gears of War.

Gears of War er et spill som uten tvil er et av Xbox 360 sine beste titler. Dette var spillet som virkelig fikk de hardcore gamerne til å skaffe seg en Xbox 360. Spillet kombinerer masse action, kul grafikk, fantastisk online, samarbeid modus og en utrolig bra forteller måte. Noe som jeg liker med Gears of War er måten historien blir fortalt på. Det er ikke masse cutscenes som egentlig forteller deg lite. Alle cutscenes forteller deg noe om historien og dette gjør at det blir kjempe lett å henge med i historien også. Dette er ikke en historie som er original på noen måte, det er den klassiske romvesner som truer verden. Men når historien fortelles på en enkel måte så er det mer en nok. Men nok om det, la meg fortelle deg hvorfor Gears of War er bra.

Noe som man fort merker er at grafikken er av høyeste kvalitet. Det ser veldig bra ut og jeg fikk en skikkelig følelse av at verden var nesten ødelagt. Men du ser det fantastiske med spillet når du kommer i kamp. For utviklerne har laget et utrolig bra dekning system. Du trykker bare på A så legger Marcus seg bak en gjenstand. Du kan også uten problemer bevege det kjapt fra gjenstand til gjenstand. Når du avfyrer våpenet ditt så ser du med en gang at blodet flyr ut av kroppen til den stakkars Locusten du sikter på. Spillet er i 3 person så man får lett oversikt over sine fiender. Men man merker ikke hvor blodig spillet er før man får testet motorsagen. Det som er genialt med motorsagen er at den er en del av våpenet, så det er bare å komme seg nært en Locus å sage i vei. Og tro meg blodet spruter over alt når du sager. Det kommer til og med blod på TV skjermen din, noe som fikk meg til å juble av glede. Lyden av maskingevær som blir avfyrt og eksplosjoner fra granater, gir meg den skikkelig action følelsen. Det tar bare noen få sekunder før hjertet dit pumper for full maskin og du hopper i sofaen. Jeg levde meg skikkelig inn i spillet.

Men ikke tro at du bare kan skyte alle dine fiender uten problemer. For du vil møte noen monster som krever litt mer en et maskingevær. Du vil møte alt fra gigantiske edderkopp lignende skapninger til store Boomers som har noen fryktelig farlige våpen. Du skal få kjempe mot Locus i alle størrelser gjennom den intense Enspillerdelen.

Man får ikke den helt store forholdet til folkene i Gears of War. Det er ikke mye historie om Marcus, Dom, Cole, og Baird. Jeg ble uten tvil glad i dem siden alle er unike og spillet har til og med litt humor. Noe man fort finner ut er at Epic Games har gjort alle i spillet veldig mandige. Alle har store muskler og nesten litt for mandig stemme. Det er ikke små jenter dette, dette er store men med store våpen. Noe jeg liker er at det aldri er tvil i hvor man skal. Du må ikke tenke mye for å finne ut hvor du skal, og veiene er ganske åpenbare. Noe som kanskje er litt dårlig er at du ikke har mange valgmuligheter i spillet. Du har noen punkter der du må velge mellom å gå til høyre eller venstre, men ellers følger du en bestemt vei.

Epic Games har også vært flink å skapt et variert spill. De er deler av spillet der det er utrolig høyt tempo, men også deler der det er mer rolig. Jeg personlig liker å kunne spille litt mer rolig og nyte den fantastiske grafikken. Den store variasjonen gjør også at Gears of War har en stor gjenspillbarhet, jeg personlig har klart spillet 4 ganger og alle gangene var utrolig artige. Jeg vil sterkt anbefale å klare spillet med en venn, siden AI til dine med soldater ikke er så bra. De gjør ofte dumme ting, og kan være litt i veien noen ganger. Det er spesielt irriterende når de ikke kommer å hjelper deg i kamp. Men alle dine motstandere har en veldig bra AI. De springer ikke bare frem å angriper, de dekker hverandre og kjemper på en smart måte. Dette gjorde det bare enda mer tilfredsstillende å snike seg bak en å sage han i 2. Men uheldigvis så er ikke spillet så langt. Det varer bare rundt 12 timer. Men dette er virkelig noen fantastiske 12 timer. Men etter å ha spilt gjennom enspillerdelen så anbefaler jeg sterkt å spille det online.

For online delen er veldig bra. Grafikken er like bra online, og det er høyt action nivå. Du har mange spillmoduser og jeg personlig likte alle. Jeg tipper alle er overlykkelig når de sager sitt første offer online. Banene er ikke så store og det er bare 4 personer per lag. Så en omgang online tar ikke mange minutter. Men tro meg, når du har spilt en gang online så kommer du til å tilbringe mange timer med å spille online. Før Halo 3 og COD4 så var dette uten tvil Xbox 360 sitt beste online spill. Men ikke bli bekymret, det er fortsatt mange som spiller Gears of War online.

Gears of War er et spill som alle 360 eiere skal ha. Så vis du ikke har skaffet det til nå, så er det bare å springe til butikken. Dette er en action fest av beste kvalitet og vil få hjertet ditt til å skrike etter en pause.

Grafikk: 10
Gameplay: 10
Lyd: 9