Diablo III: Reaper of Souls har nå vært ute i knappe tre måneder, og akkurat nå som vi har blitt bittelitt trøtte av spillet så lanserer selvfølgelig Blizzard en ny og massiv patch for å fange interessen vår nok en gang. Sesonger, nytt legendarisk utstyr, Greater Rifts og legendariske gems vil nok være det som skal til for å hale oss tilbake til Sanctuary.
Les også: Vår anmeldelse av Diablo III: Reaper of Souls
Sesonger vil nå bli innført, og vil nå la spilleren begynne på level 1 med både helten og håndtverkerne. Spilleren kan da klatre på sesongbaserte topplister, og samle unikt legendarisk utstyr. Når sesongen er ferdig vil dette legendariske utstyret rulles inn i spillet så aandre spillere også kan få tak i det.
I løpet av disse sesongene kan spillerne kunne takle såkalte Conquests, som er ekstra tøffe achievements som bare de 1000 første vil kunne få hver sensong. Her nevner Blizzard tøffe oppgaver som å drepe Malthael på Torment-nivå 4, eller å gjennomføre akt 1 til 5 på under en time.
Patchen vil også innføre Greater Rifts, som er spesielle Nephalem Rifs som gir større utfordringer for erfarne spillere. Disse vil gå på tid, og vanlige fiender vil i mindre grad gi loot enn hovedfienden gir. For å belønne spillerne for å takle disse utfordringene innfører Blizzard legendary gems som kan brukes i ringer og amuletter. Jup, legendariske gems...
I tillegg gjøres det forandringer hvor dexterity heller vil gi armor enn dodge til Monk- og Deamon Hunter-klassene, og healingen fra life on hit og life generation vil øke på bekostning av healingen Health Globes gir.
Patchen vil bli lansert "soon enough" ifølge Blizzard, så det er bare å glede seg. For å sitere en velkjent film; "Just when I thought I was out, they pull me back in!"