Gamereactor Norge. Se de nyeste spilltrailerne, pluss ferske intervjuer fra de største spillmessene i verden. Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Gamereactor
forspill
Lawbreakers

Lawbreakers - Vi har testet PS4-versjonen

Online-skytespillet fra Bleszinski og hans Boss Key Productions var tilgjengelig på E3, og vi fikk teste Playstation 4-versjonen...

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt
HQ
HQ

Boss Key Productions' Lawbreakers kommer fra skaperen bak Gears of War-serien, Cliff Bleszinski, og det har vært under utvikling en god stund nå. Spillet begynner omsider å bli ferdig, og det skal slippes til Playstation 4 og PC i sin endelige form 8. august. På E3-gulvet fikk vi teste Playstation 4-versjonen, og her er inntrykkene fra seansen.

Den eneste tilgjengelige modusen var Blitzball. Som navnet antyder er det et en modus designet som et spill, og målet er å frakte en ballbombe fra midten av kartet til fiendens base. Dette må gjøres innen tiden renner ut, og stiller høye krav til taktikk og samarbeid for å sikre bæreren overlevelse. Vi ble altså satt på prøve der vi søkte etter den rette balansen mellom å skyte seg frem og tenke strategisk.

Vi fikk teste flere klasser, men favoritten var Aegis-figuren fra klassen Juggernaut. Denne var enklest å mestre, så det ble mest spilling med denne. Juggernaut-klassen kunne lage vegger ut av bakken, noe som lot oss blokkere bestemte veier for fienden. Dessuten hadde den en rimelig dødelig hagle som var effektiv på nært hold. Et annet høydepunkt kom i form av Enforcer-klassen, som hadde en rifle som var effektiv i bruk på både nært og langt hold. Den tredje og siste klassen som er verdt å nevne var Titan. Grunnen til at vi likte denne var ganske enkelt at den hadde et superangrep som gikk ut på å skyte lyn fra fingertuppene.

Dette er en annonse:
Lawbreakers

En stor del av Lawbreakers-opplevelsen er å bruke fraværet av tyngdekraft i kamp. Dette lot oss sveve over de krigende spillerne, og det ga et overblikk over hvordan det stod til. Dette minner om ting vi har sett i spill som Call of Duty: Infinite Warfare og visse Halo-kart opp gjennom årene, men her føltes det mer fritt frem og ukontrollert.

All spillingen foregikk på kartet Mammoth, og det bød på et variert design. I midten av kartet, der bomben befant seg, var det ganske åpent, og det meste av fiendeslaktingen foregikk der. Da vi beveget oss nærmere fiendens base, oppdaget vi imidlertid at miljøet var mer preget av korridorer og innendørsområder. Etter hvert som kampen ble flyttet hit endret den også karakter. Det var vanskelig å dominere midten av kartet, men her var det mulig for forsvarende lag å skape flaskehalser for bombebæreren. En kamp i Lawbreakers har altså mye å by på, og det er lett å forestille seg at det vil kreves mye taktikk og strategi for den som vil bli best.

Som vi har sett i tidligere tester av spillet kan det være vanskelig å balansere de mange klassene mot hverandre. Noen av dem krever klart mer trening, og i Los Angeles føltes det som om de fleste gikk for Juggernaut.

Dette er en annonse:

Det var uansett det visuelle designet som imponerte. Bleszinski har selv uttalt at det er mange tegneserie-inspirerte skytespill på markedet, og Lawbreakers har derfor valgt et røffere, voldeligere og mer voksent uttrykk som er nærmere realistisk enn mange av konkurrentene. Det ser kanskje ikke like levende ut som eksempelvis Overwatch, men det byr på noe annerledes som fortsatt ser bra ut.

LawbreakersLawbreakers

Vi var på forhånd bekymret for hvordan spillet ville se ut på konsoll, men Playstation 4-versjonen imponerte oss med hvor godt det raske gameplayet fungerte med håndkontroller. Det har ikke blitt endret for å skulle "passe" til konsollspilling, så design og hastighet er den samme.

Det er ikke lenge igjen til lanseringen, og vi skulle gjerne ha fått testet flere moduser. Helhetsinntrykket fra PS4-versjonen var nemlig positivt, og Lawbreakers beviste at dette blir et intenst, raskt og voldelig online-skytespill.

HQ

Relaterte tekster

0
Lawbreakers blir gratis

Lawbreakers blir gratis

NYHET. Skrevet av Suzanne Berget

Det gikk ikke så bra for skytespillet Lawbreakers, og nå har Nexon kunngjort at spillet er free-to-play, med en stor hake... Spillets servere stenges i september. Denne...

0
Boss Key legger Lawbreakers på is

Boss Key legger Lawbreakers på is

NYHET. Skrevet av Suzanne Berget

Lawbreakers, det tyngdekrafttrossende skytespillet fra Boss Key Productions, har offisielt blitt lagt på is etter at studioet annonserte at de går videre til andre...



Loading next content