Sjefen for historiefortellingen i Call of Cthulhu, Maximilien Lutz, tok en prat med oss for å fortelle mer om det kommende spillet fra Cyanide Studios. Han kunne fortelle at rollespillet bygger mye på at kunnskap er makt, men som du kan lese lenger ned kan kunnskap og informasjon være dyrkjøpte saker.
"It's an RPG with investigation parts. So gaining knowledge is really important. Knowledge is power and the more knowledge you will have, the more information you will gain, the more options you'll have to play. For example, in dialogues, if you have explored a location well, you will have a new entry in the dialogue and you can make more choices and gain more information."
Vi er litt usikre på hvordan det neste poenget til Lutz vil fungere, men han sier altså at du vil kunne bytte inn forstanden din mot informasjon - noe som naturligvis kan høres ut som et aldri så lite minus:
"Sometimes you have to trade some sanity for information, so that can cost you your whole sanity if you spend too much."
Se hele intervjuet nedenfor. Call of Cthulhu slippes til PC, PS4 og Xbox One i årets siste kvartal.