Cookie

Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Gamereactor
nyheter
Metal Gear Solid

Hideo Kojima begraver Xbox?

Den japanske spillguruen Hideo Kojima, mannen bak Metal Gear Solid spillserien, hevder at Microsofts kommende 128-bit vidunder ikke lever opp til Microsofts hype.

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt
HQ

Den japanske spillguruen Hideo Kojima, mannen bak Metal Gear Solid spillserien, hevder at Microsofts kommende 128-bit vidunder ikke lever opp til Microsofts hype.

Intervjuet
I et nylig intervju med NBC poengterte han, at forskjellen i yteevne mellom PlayStation 2 og Xbox egentlig ikke er så stor, som noen mennesker gjerne vil ha oss til å tro.

"I donæt think that Xbox is that much better than PlayStation 2. Other than little improvements in graphics, I donæt expect much difference," uttalte Kojima-san.

På tross av dette, hadde Kojima dog ingen problemer med å nevne, at Metal Gear Solid X får bedre grafikk enn PS2-utgaven, MGS2.

Han fortsetter, "You will definitely get better graphics with Xbox. With PlayStation 2, we had to create our own shadows with the software. With Xbox, the machine creates it for us, so we can use that little extra power for effects and stuff. So the Xbox version will probably look a little bit better."

PS2 den foreløpige vinneren?
På den nylig overståtte spillmessen i Japan, The Tokyo Gameshow, fikk ikke Microsoft så mye respekt som håpet, da de fleste mediene nærmest samstemt ble enige om, at det beste spillet var Final Fantasy X til PS2.

Nå venter vi så bare på å få fingrene i Nintendos Game Cube på E3 til sammenligning...

Relaterte tekster

7
Metal Gear SolidScore

Metal Gear Solid

ANMELDELSE. Skrevet av Henrik Schødt

Lenge har PC eierene mått stå "standby", mens PlayStationeierene har hatt det, de kalte for verdens bedste spill! Nå er ventetiden over.

9
Spillåret 1998: Metal Gear Solid

Spillåret 1998: Metal Gear Solid

ARTIKKEL. Skrevet av Anders Aarhus

1998 var et spillår som revolusjonerte spillbransjen med en rekke banebrytende klassikere. I artikkelserien Spillåret 1998, ser vi tilbake på spill som kom ut for tjue år siden. Denne gangen forteller Anders om historien bak Metal Gear Solid.

8
Metal Gear Solid-remake kansellert

Metal Gear Solid-remake kansellert

NYHET. Skrevet av Eirik Hyldbakk Furu

I fjor høst begynte det gå lovord om en kompisgjeng som hadde gjenskapt enkelte områder fra Metal Gear Solid i Unreal Engine 4. Videoene ble så populære at Airam...



Loading next content